• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vantage Chronograph.

fretig

Cartier
Då var det dags igen.

Säljer en Vantage Chronograph i utmärkt skick.
Läcker panda-dial i ett klassiskt och tidlöst utförande.
Tavlan är i riktigt bra skick för sin ålder. Kan inte hitta några märken men blotta ögat.
Klockan håller tiden bra, dock har jag inte mätt upp den.
Urverket är det klassiska Valjoux cal. 7733.
Chrorografen fungerar och nollställer som den skall.
Det finns en minimal hairline på kristallen vid 12 men då det är akryl kan jag polera bort den innan jag skickar om så önskas. Det finns även ett litet dammkorn strax söver om mittpunkten under kristallen.

Kommer på svart nato.
IMG_20140314_211050.JPG

IMG_20151110_133358_1447158854218.jpg

IMG_20151110_131259.jpg
IMG_20151110_131336.jpg
IMG_20151110_132410.jpg
IMG_20151110_132444.jpg


Ingen retur om f2f i Sthlm och skall den skickas ser jag helst att retur sker på gentlemans agreement, alltså om klockan skulle avvika från beskrivningen.
Dessvärre inget byte aktuellt, studenten behöver köpa litteratur.

Tänkt pris om 6000:-
 
Senast ändrad:
Topp