• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var är Affe?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vår käre Affe har inte synts till här på 42 dagar och det är lite smått oroväckande men framför allt så är saker och ting sig inte likt här utan honom...
Affe snittar ungefär 9,7 inlägg om dagen sedan han reggade sig i juli 2013 vilket är 406 inlägg som vi gått miste om nu...

Är det någon som har status på vår vän?

Jag tillägnar denna låt till honom, denna gråa söndagskväll.


giphy.gif
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Enligt uppgift så lever han och mår bra men varför han har tagit en paus får han själv svara på när han är tillbaka (och hoppad verkligen att han kommer tillbaka) Saknar honom också på KS.
 

RobVintage

Panerai
Det var bättre förr.....
Tråkig utveckling. Känns som att flera tunga KSare har gått i pension? En hel del fina klockor som inspiration försvinner. Det som blir kvar är subC och daytonaC.
Känns som att väldigt många slutade posta efter hemskheterna dom hände *** :(
 
Senast redigerad av en moderator:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Känns som att väldigt många slutade posta efter hemskheterna dom hände Niklas :(

Det tror jag inte riktigt stämmer även om det har först fram tidigare. Jag kan inte komma på mer än högst en handfull, om ens det, med riktigt breda och dyra samlingar som inte postar lika frekvent längre, i den offentliga delen ska tilläggas.

Man ska vara rädd om sig och försiktig med hur man postar, men det blir samtidigt lätt en överdriven oro om det framförs för många gånger utan riktiga belägg att det är så farligt.

Har inte, och kommer inte läsa FUP gällande N så jag vet inte hur GM valde offer. Men om jag skulle gissa tror jag generellt att exponeringen på jobbet, krogen, Ica, bensinmacken och till och med slumpen är större riskfaktorer än KS. Bara att ta den senaste tidens rån på Östermalm som exempel, är relativt säker på att det inte är ett resuktat av kartläggning via KS.

Sorry för OT I tråden.
 

hm201

Omega
Det tror jag inte riktigt stämmer även om det har först fram tidigare. Jag kan inte komma på mer än högst en handfull, om ens det, med riktigt breda och dyra samlingar som inte postar lika frekvent längre, i den offentliga delen ska tilläggas.

Man ska vara rädd om sig och försiktig med hur man postar, men det blir samtidigt lätt en överdriven oro om det framförs för många gånger utan riktiga belägg att det är så farligt.

Har inte, och kommer inte läsa FUP gällande N så jag vet inte hur GM valde offer. Men om jag skulle gissa tror jag generellt att exponeringen på jobbet, krogen, Ica, bensinmacken och till och med slumpen är större riskfaktorer än KS. Bara att ta den senaste tidens rån på Östermalm som exempel, är relativt säker på att det inte är ett resuktat av kartläggning via KS.

Sorry för OT I tråden.

Tråden om *** var en av de första jag läste här inne, och jag tycker det som han och hans familj utsattes för är riktigt hemskt och jag hoppas innerligt de har tagit sig igenom det traumat som det säkerligen var.

Men jag tycker ditt inlägg ställer fel fråga. Det handlar inte om huruvida du blir besluten för att du går på ICA - det handlar mer om huruvda du kan känna dig trygg om du lägger upp en bild på din lunch och din klocka - båda egentligen tillräckligt för att säga var du rör dig och vad ditt ur är värt - eller om du inte kan känna dig trygg att göra det. Hur rånare sedan finner sina offer är likgiltigt.
 
Senast redigerad av en moderator:

Makkann

Omega
Det tror jag inte riktigt stämmer även om det har först fram tidigare. Jag kan inte komma på mer än högst en handfull, om ens det, med riktigt breda och dyra samlingar som inte postar lika frekvent längre, i den offentliga delen ska tilläggas.

Man ska vara rädd om sig och försiktig med hur man postar, men det blir samtidigt lätt en överdriven oro om det framförs för många gånger utan riktiga belägg att det är så farligt.

Har inte, och kommer inte läsa FUP gällande N så jag vet inte hur GM valde offer. Men om jag skulle gissa tror jag generellt att exponeringen på jobbet, krogen, Ica, bensinmacken och till och med slumpen är större riskfaktorer än KS. Bara att ta den senaste tidens rån på Östermalm som exempel, är relativt säker på att det inte är ett resuktat av kartläggning via KS.

Sorry för OT I tråden.
Tjuvarna lär nog hitta en om de vill. Haft inbrott 3 gånger senaste 4 åren KS är definitivt inte orsaken, lämnar orsakerna till otur och slumpen.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tråden om *** var en av de första jag läste här inne, och jag tycker det som han och hans familj utsattes för är riktigt hemskt och jag hoppas innerligt de har tagit sig igenom det traumat som det säkerligen var.

Men jag tycker ditt inlägg ställer fel fråga. Det handlar inte om huruvida du blir besluten för att du går på ICA - det handlar mer om huruvda du kan känna dig trygg om du lägger upp en bild på din lunch och din klocka - båda egentligen tillräckligt för att säga var du rör dig och vad ditt ur är värt - eller om du inte kan känna dig trygg att göra det. Hur rånare sedan finner sina offer är likgiltigt.

Det är synd att tråden om säkerhet blev låst. Det hade varit att föredra att låta ämnet fortsätta och varna/stänga av de medlemmar som gick bananas även efter tillsägningar.

Jag håller inte alls med dig att det är likgiltigt hur rånare hittar sina offer. Tvärtom är det viktigt i allra högsta grad för att man ska kunna riskminimera. Så självklart utsätter man sig för risker om man fotar och postar guldsuben när man sneddar genom Humlan efter en utekväll, men min poäng är inte den utan att enbart postande i situationer där man har kontroll och är trygg, ej lämna ut ledtrådar om vem man är och var man bor så räcker det väldigt långt i att man kan man känna sig väldigt trygg på KS. Det finns inget självändamål med att överdriva riskerna omm an är medveten om vilka fotavtryck man lämnar med de bilder man väljer att posta.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Spekulationer, skrämselpropaganda och namngivande...
Om man loggar ut så gör man rimligtvis det för att man inte vill vara i noggad. Undrar man varför så kan man skicka ett PM till Affe, inte till mig.
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp