• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Var började ditt klockintresse?

Var började ditt klockintresse?

• Totala väljare
    75
  • Enkät stängd .
Året var 1983 och granngrabben som var ca13-14 (jag var fem) satt alltid på botten av poolen och försökte hålla andan så länge som möjligt, blicken stadigt fäst på sin klocka. (Vattentät Casio om jag minns rätt. Stål.) Jag höll på att lära mig simma och blev lovad en pytteliten Casioklocka som belöning om jag lyckades. Tillslut lyckades jag och klockan blev min. Badade nog varje dag i två års tid med den klockan. Sen dess är jag periodare på klockor:)

Ska nog få fram den och lägga upp ett ws nån dag:)

Var en gråmulen eftermiddag hemma hos mina föräldrar. Hade fått en fin Certina i konfirmationspresent några år tidigare, men något djupare intresse hade inte utvecklats. Nåväl, Min bortgångna farfars gamla klockskåp i trä hade i alla år hängt på väggen i föräldrahemmet, och jag fick för första gången ett infall och öppnade upp det.

I skåpet hängde 6-7 klockor prydligt på krokar, och jag tyckte direkt att det var ur som trots sin höga ålder hade ett vackert skimmer över sig. Förutom ett par anonyma klockor fanns framför mig två fickur av märket Omega, och dessutom en Omega Geneve, som visade sig vara en gåva från Farfars arbete. Det enda jag visste om Omega vid den här tidpunkten var att det var "lyxigt" och att James Bond bär det i de nyare filmerna.

Sagt och gjort, jag frågade Far om jag fick "låna" Farfars gamla klocka ett tag. Då Fars klockintresse är minimalt gick han med på det, och tyckte enbart det var kul att jag ville bära hans Faders gamla ur.

Ja, och resten är som man säger historia.

Tyckte jag behövde en fin klocka när jag skulle börja studera. Köpte en certina, hittade sedan tz-uk därefter ttt (och flippandet) och nu KS. Fast är jag, konstigt hur något så litet kan ha så stor betydelse men på något sätt det härliga i det hela :)

Ser att jag är en av de få som angett "partner" som alternativ, men så är det. Hade en Certina när vi träffades och inget klockintresse. Efter en resa till NY kom hon hem med en Speedy Reduced till mig och i samband med det började jag surfa lite och hamnade på TZ och sedan var det kört. Problemet med en intresserad partner är att det blir dyrt, om jag skaffar nytt måste ju hon oxå ha...:bored:

Tillbaka
Topp