• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Var gick det fel och vad är mitt stora problem? Gåtan är löst.

Så kändes det ett par veckor innan jag bestämde mig. Nu känns allt under 30 billigt 😆 kan vara så att man är skild innan årets slut
Ja, men du köpte ändå en och är förmodligen inte helt pank.

Här är min Graal, eller en av dem iaf.
2018-Rolex-Daytona-Rainbow-Everose-Gold-116595RBOW-5.jpg

Ja, men du köpte ändå en och är förmodligen inte helt pank.

Här är min Graal, eller en av dem iaf.
2018-Rolex-Daytona-Rainbow-Everose-Gold-116595RBOW-5.jpg
Nej då, går ingen nöd på oss. Det svåra är väl att förklara vad för paket man hämtar ut och svara på frågeföljden "har du ny klocka? Fin, vad kostade den?" utan att ögonbrynet rycker eller att örat kliar? 😁

Nej då, hon är cool med mina intressen. Risken är nog stor att man kommer upp i det tredubbla inom kort.

Sålänge klockintresset funnits som en del av mitt liv har jag haft den här tingesten som The grail. Det är denna klocka jag drömt om, bland andra såklart.. men allra mest en sån här SMP300. 2254. 50..

Efter många mellanlandningar bestämde jag mig mot min sambos vetande att köpa den. Den dök liksom upp där, fullset. Vad det nu betyder. Tokfin på foton osv. Säljaren var trevlig. Allt var blommor och 2-taktsrök.

Den dök upp hos mitt ombud, jag drog från konsultmöte som en löning kan försvinna en fredagkväll när man är 20 bast och jöttetörstig. Öppnade paketet i bilen, på parkeringen. Den var bättre än vilken sportbil som helst. Den var verkligen jättefin. När jag förlängt länken satt den verkligen som en knogmacka. "Jag älskar den här jävla klockan"..

Två dagar senare när vi sitter där framför dumburken och hon frågar vad jag lusläser inser jag att det är fucking köp och sälj på klocksnack. Jag hade tydligen ägt klart den här nu också. Jag satt och kollade efter nästa klocka.

Snälla bullen, hjälp mig. Vilket är mitt stora bekymmer och vad föreslås bli en ersättare till 300an? Den som skulle vara min förevigt.

//hjälplöst sjuk i huvudet
You re in the right place to get sympathy and understand, but the cure I promise you surely won find here!
there just isn’t any 🤓.... we ll need intervention as McMan says 😂

Väldigt många känner säkert igen sig här i tråden. Själv så kommer jag ofta på mig själv med att tänka att jag ska sälja alltihop och köpa en dyr fet jävel och ha tills jag dör.

Väldigt många känner säkert igen sig här i tråden. Själv så kommer jag ofta på mig själv med att tänka att jag ska sälja alltihop och köpa en dyr fet jävel och ha tills jag dör.
Jag tänker nästan samma fast tvärtom. Sälja av nästan allt, bli OWG och behålla den billigaste som funkar till det mesta och har vare sig hög försäkringspremie, dyr service eller behov av skygglappar i skumma områden...

Tycker det du beskriver är inget konstigt alls. Jag har varit där många gånger, det är väldigt få om ens någon klocka som lever upp till förväntningarna och priset när man väl får den och faktiskt äger den. Många gånger är "jakten" det roliga i historien.

Minns när jag köpte min första Rolex Sub 14060 för vad som då var en herrans massa pengar för mig. Jaha, var den inte roligare än så här liksom, fan vad länken är rasslig och tunn, och urtavlan är ju helt död, låset känns som något jag själv gjort på trä och metall slöjden.

Sedan köpte jag en Breitling (Jag älskar för övrigt Breitling) , fan ska inte lysmassan ska vara symetriskt applicerad, varje jävla lysmassa är ju ojämn mot den andra. Tycker inte indexen är rak, vad pröjsade jag 40 lax för? (Skulle vara länken då som är SUPER)

Bara för att avsluta på ett trevligt sätt. Vad blev jag nöjd med? Jo Grand Seiko, dyr men väldigt prisvärd enligt mig. Otroligt hantverk och jag kunde inte hitta några som helst fel och misstag på den. Skulle den ha ett andrahandsvärde som Rolex (och gärna gå upp i pris ;) )skulle det vara den absolut ultimata klockan all time high.
Exakt så känner jag.. MEN........våldförandet man begår på saihatsu varje gång man bär den ger mig pngest! Och jag har inte ens köpt den än!! Ge mig stöd, kamrat/er 🤪

Jag tänker nästan samma fast tvärtom. Sälja av nästan allt, bli OWG och behålla den billigaste som funkar till det mesta och har vare sig hög försäkringspremie, dyr service eller behov av skygglappar i skumma områden...
Har inte upplevt de där problemen ännu men förstår att en normalbegåvad kanske inte flashar det allra dyraste ur man har i Kingstown efter 20.00😆 hur dyra är försäkringarna då man har värdefulla tingestar då? Nyfiken 😁

Tillbaka
Topp