Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tänk lite som aktiehandel. Köp/sälj inte allt vid samma tillfälle.
Behöver du inte ha in pengar till nåt specifikt, då skulle jag hellre använda guldet till nya smycken, när man känner att man gärna skulle vilja ha något nytt.
Har du tillräckligt med metall, då skulle du använda en del guld till det nya smycket och betala arbetskostnaden med överskottsguld. Och därmed inte ens behöva öppna plånboken.
Just idag så sjönk priset lite, men det är inget att fundera så mycket på. Det står ändå så galet högt att några tjugolappar per gram ner inte spelar någon större roll.
Tack för tipset. Föredrar öga mot öga. Bra!
Tandis och krematoriet.... kan vi släppa.Nej, det har legat i kassaskåpet i åratal. Guldpriset har helt enkelt varit för lågt för att sälja. Men nu börjar det ju reda upp sig.
Nytillverka något är jag inte intresserad av.
Det enda jag gillar är klockor i guld, men det blir svårt att få tillverkat.
Jag vill bara bli av med det. Det gör inget nytta där det ligger.
Några tior upp/ner per gram är som du skriver ointressant.
Jag har dålig koll på seriösa guldhandlare vilket ju borde finnas. Tror jag tar ett snack med min tandläkare. Kliniken borde ju både köpa och sälja guld. Krematoriet borde också ha koll.
Jag tror jag börjar med att skaffa en våg.
Guldbrev ger dig förvisso ingen att prata med, men så länge du är sjukt snabb och kan skicka in mer än två hekto så betalar det 919kr/gram för 18k - och det är ju bra…
…har du däremot bara 34 gram (oklart om du fortfarande behöver vara snabb som en vessla eller ej) så betalar de 349 kr/gram. För ett gram betalar de 295 kr/gram.
Riktigt fult företag.
jag har sålt till Kaplans. Väldigt smidigt och de swishar över pengarna direkt. Priserna hittar du här: https://www.kaplansadelmetall.se/guldpriser/dagspris
Finguld är bättre. Du får alltid ett erbjudande på dagens guldpris. Tackar du ja får du Swish nästan direkt. Är du inte nöjd skickar de tillbaka konstadsfritt. De tar silver också.Guldbrev ger dig förvisso ingen att prata med, men så länge du är sjukt snabb och kan skicka in mer än två hekto så betalar det 919kr/gram för 18k - och det är ju bra…
…har du däremot bara 34 gram (oklart om du fortfarande behöver vara snabb som en vessla eller ej) så betalar de 349 kr/gram. För ett gram betalar de 295 kr/gram.
Riktigt fult företag.
Ja, jag håller med. Fick en rätt färsk anekdot om hur oseriöst Guldbrev faktiskt beter sig. ...Förutom att de betalar rätt dåligt, även jämfört med små butiker ute i landsorten.Ja, om det nu var otydligt för någon så var inte Guldbrev menat som ett tips, utan mer som en varning för deras tillkortakommanden.![]()
Det är även Tavex, som i skrivande stund betalar 840kr/g vs Kaplans 795kr/g (18k).Tack, Kaplans är ju en känd aktör.
@Woland, du får börja med att ta en långpromenad till KaplansDet är även Tavex, som i skrivande stund betalar 840kr/g vs Kaplans 795kr/g (18k).
Har man en större mängd blir det stor skillnad.
3 minuters promenad ifrån Kaplans.
@Woland, du får börja med att ta en långpromenad till Kaplansinnan du går vidare till Tavex.
...Som förövrigt är rekordeliga, så vitt jag vet. Vi får se om guldbubblan sprack idag, priset föll en del.
Jag skickade 17g och fick 300/g vilket jag blankt vägrade (hade missat den dumma pristrappan). Dom frågade hur mkt jag ville ha ocv sa då ninst 800/g vilket dom utan omsvep accepterade. Riktiga skojare.Guldbrev ger dig förvisso ingen att prata med, men så länge du är sjukt snabb och kan skicka in mer än två hekto så betalar det 919kr/gram för 18k - och det är ju bra…
Riktigt fult företag.
Ja, jag har hört liknande historier, d.v.s. att de betalar marknadspris efter ”påtryckning”Jag skickade 17g och fick 300/g vilket jag blankt vägrade (hade missat den dumma pristrappan). Dom frågade hur mkt jag ville ha ocv sa då ninst 800/g vilket dom utan omsvep accepterade. Riktiga skojare.
Var det samma renhet på guldet (gissar 18k på priset) eller kollades allt igenom med skrapning och syralösning?Nu, var det sålt. 838:-/gram. Guldexperten i Malmö. Jag har tydligen underskattat guldets vikt. Det var nära två hekto som legat o skräpat i åratal. Kul.
Skrapning o syra. Kungsvatten som det kallas.Var det samma renhet på guldet (gissar 18k på priset) eller kollades allt igenom med skrapning och syralösning?
Jag har också lite skrotguld men det är en del smycken i 18k och någon fickursboett i 14k och lite annat krafs man samlat på sig. Blir kanske att uppsöka guldsmed för försäljning av det då.
Var det samma renhet på guldet (gissar 18k på priset) eller kollades allt igenom med skrapning och syralösning?
Jag har också lite skrotguld men det är en del smycken i 18k och någon fickursboett i 14k och lite annat krafs man samlat på sig. Blir kanske att uppsöka guldsmed för försäljning av det då.
Skrapning o syra. Kungsvatten som det kallas.
Allt 18k, något litet silver.
Förmodligen stiger guldpriset ytterligare. Valutorna är skakiga på grund av oförutsägbara tullar. Många söker sig till en stabil referens.
Probering, mina herrar.
...Inte skrapning.Men bra ordnat @Woland. Låter som om kontot för årets julklappar är säkrat.
Ja, vilka höjder guldpriset kan sticka iväg till framöver, det skulle man ju vilja veta. Kristallkula... nån?
Centralbankerna placerar om sina valutareserver från dollar till guld. Har bara börjat och kommer att pågå minst 5 år till. Guldpriset kan bara gå åt ett håll.Probering, mina herrar.
...Inte skrapning.Men bra ordnat @Woland. Låter som om kontot för årets julklappar är säkrat.
Ja, vilka höjder guldpriset kan sticka iväg till framöver, det skulle man ju vilja veta. Kristallkula... nån?