• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Var värdera i Uppsala

MasterChief

Silver
2-Faktor
Efter att ha läst en mängd trådar om rån och hur man försäkrar klockor verkar det onekligen som att jag behöver ett värderingsintyg till min Omega 2254.50.

Var in till Bergströms idag men de hänvisade vidare till Kaplans i Stockholm. De hanterar för få vintageur var anledningen jag fick (2254.50 = vintage?).

Om inte AD vill röra ens grejer, var vänder man sig då? Att ta sig till storstan känns meckigt. Det borde gå att få tag i ett värderingsintyg i Sveriges fjärde största stad kan man tycka.

Kan pantbanken bistå? Uppsala auktionskammare kanske?

Hjälp.

Försäkringsbolagen brukar kräva att värderingen är gjord av värderingsman godkänd av Handelskammaren. Tyvärr är det ganska varierande kvalitet på värderingarna av vintageur. Kaplans är nog det bästa alternativet om du bor i Uppsala.

Efter att ha läst en mängd trådar om rån och hur man försäkrar klockor verkar det onekligen som att jag behöver ett värderingsintyg till min Omega 2254.50.

Var in till Bergströms idag men de hänvisade vidare till Kaplans i Stockholm. De hanterar för få vintageur var anledningen jag fick (2254.50 = vintage?).

Om inte AD vill röra ens grejer, var vänder man sig då? Att ta sig till storstan känns meckigt. Det borde gå att få tag i ett värderingsintyg i Sveriges fjärde största stad kan man tycka.

Hjälp.
Kolla vad ditt försäkringsbolag kräver. Jag har länsförsäkringar, och de går på marknadsvärde sa de. Jag tolkar det som att jag anger vilken klocka jag har, och de utreder marknadsvärdet.

Hjälp.
Vintage!? Ja, där blev ju deras förtroendekapital något dränerat...

Uppsala är ju närmare än många av Stockholms förorter, du har ju alla auktionshus och ADs även i Stockholm att välja på.

Tror Kaplans är bästa alternativet om man bor i Uppsala. Tar man rätt tåg tar det 30 min + en liten promenad på det. Jag var själv där med ett par klockor för ett par månader sen. Nackdelen är väl att man får lämna kvar klockorna och hämta dem ett par dagar senare.

Tillbaka
Topp