• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vardagsklocka, vad hade du valt?

levman

Cartier
Hej hej forumet!

Jag har läst frenetiskt här de senaste månaderna och fullständigt älskar hur alla delar med sig av sin formation på ett sånt utomordentligt sätt.
Har ännu inte fått in min första riktiga klocka, men en Obris Morgan Aegis är påväg till mig och den lär landa i slutet på Mars, så det blir min första riktiga dykare. Planen är att senare skaffa en blå dessutom, och drömmen är ju en Omega PO där...

Jag har även gjort upp storslagna planer för vilken min första dressklocka ska vara, och det blir nog Seiko Sarb065 då jag tycker den verkar så otroligt vacker. I och med att jag jobbar på kontor så går jag klädd i kostym/skjorta varje dag, så tror den skulle passa in i det sammanhanget med ibland.

Hur som haver så har jag kollat runt lite på vardagsklockor som man kan använda lite överallt, och jag har blivit lite insnöad på antingen Seiko (Sarb017 eller Sarx017), men även mycket på Hamilton och deras utbud. Nedan kommer ni se tre klockor jag tycker är väldigt fina, och har på senare dagar blivit riktigt impad av den med vit tavla. Vad tycker ni? Funkar dessa som everyday watches eller hur ser ni på dom?

Lånar från nätet:
hamilton-jazzmaster-automatic-black-dial-black-leather-men_s-watch-h32685731_1.jpg



H32695731.jpg


39792.jpg
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hamilton är nice. Vad har du för yrke, det avgör kanske främst vad som är passande som vardagsklocka. Själv kör jag nästan alltid någon av mina moderna rolexar på länk till jobbet.
 

levman

Cartier
Jag jobbar inom finans, men det är ett mindre kontor på < 10 pers.
Tycker den vita som är ribbad är riktigt vacker men dom andra är också väldigt fina.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag skulle ta den mittersta, kronograf ser jag som något lite väl på en vardagsklocka. GMT är å andra sidan alltid fint.

För övrigt kan jag som ägare bara rekommendera SARB065, den är förtrollande fin.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Av de du postar absolut den nedersta. Har du (precis som någon annan också tipsar om) kollat på Longines dressare? I den prisklassen är de (enligt mig) bra mycket krispigare och ett mycket bättre val.
 

levman

Cartier
Tar gärna emot ett exempel på Longines dressare.. Kollade på en Heritage Conquest på Franks ur men den är alldeles för liten. Känner mig bara bekväm med 40 och uppåt.
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Säger som @Equilibrium, en massa namn på städer känns inte så hett. Varför man valt att ta med Rio framför Jönnet är ju därtill en gåta, som att välja Götet framför London.

Den sista av de tre av ovan nämnda skäl. Hamilton har många fina modeller dock, till rimlig peng.
 

levman

Cartier
En sarb065 kommer garanterat införskaffas för finare kvällare och etc. Men vill gärna ha en klocka som jag kan tänka mig ha på jobb och dylikt med som är mer åt dresshållet men samtidigt lite casual.
 

Portofino

Panerai
Hej hej forumet!

Jag har läst frenetiskt här de senaste månaderna och fullständigt älskar hur alla delar med sig av sin formation på ett sånt utomordentligt sätt.
Har ännu inte fått in min första riktiga klocka, men en Obris Morgan Aegis är påväg till mig och den lär landa i slutet på Mars, så det blir min första riktiga dykare. Planen är att senare skaffa en blå dessutom, och drömmen är ju en Omega PO där...

Jag har även gjort upp storslagna planer för vilken min första dressklocka ska vara, och det blir nog Seiko Sarb065 då jag tycker den verkar så otroligt vacker. I och med att jag jobbar på kontor så går jag klädd i kostym/skjorta varje dag, så tror den skulle passa in i det sammanhanget med ibland.

Hur som haver så har jag kollat runt lite på vardagsklockor som man kan använda lite överallt, och jag har blivit lite insnöad på antingen Seiko (Sarb017 eller Sarx017), men även mycket på Hamilton och deras utbud. Nedan kommer ni se tre klockor jag tycker är väldigt fina, och har på senare dagar blivit riktigt impad av den med vit tavla. Vad tycker ni? Funkar dessa som everyday watches eller hur ser ni på dom?

Lånar från nätet:
hamilton-jazzmaster-automatic-black-dial-black-leather-men_s-watch-h32685731_1.jpg



H32695731.jpg


39792.jpg
Vad har du för budget?
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Personligen har jag väldigt svårt för klockor där det står städer namngivna på tavlan. Vet inte varför men känns inte rätt någonstans. Hamilton gör en hel del fint. Fundera på om du gått in i/kommer att gå in i någon form av uppdateringsmode inom kort. Typ; du ser nu en klocka som du tycker ser snygg ut. Du börjar surfa runt här och på andra ställen, du ser plötsligt hur folk köper vintage Datejusts för runt 20' och tänker att den där är ju riktigt schysst och så hamnar din nyinköpta klocka på Köp och sälj... Som sagt, du har kanske redan din köpstrategi på totalen klar för dig där Hamiltonen mer kommer att fylla sin plats och isf - kör på så klart.

Själv hade jag nog valt en Oris om jag ville ha något i de lägre prisklasserna. Finns hur många som helst att välja på och ett roligare märke med gott renommé som jag ser det.
 
Topp