Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
@hook titta på sista inlägget på förra sidan .
Mätningen ser ju lite sådär ut om man säger så .
Din bredbandsleverantör är en gemensam nämnare för majoriteten rapporterar seghet i den här tråden, det är enda röda tråden vi hittar.
Vi har skickat iväg ett ärende till vår leverantör för att be dom kolla mer.
Ja då får man hoppas på att er leverantör kan och vill ta tag i det och inte slår ifrån sig .
Att problemet kom vid precis samma tidpunkt som när ni slog ihop säljes häromdagen känns inte som en viss bredbandsleverantörs fel utan som att något har hänt hos någon annan om man säger så .
Märkligt, för mig laddar allt fort som blixten. Alltid via mobilen, Google Pixel 7 Pro med Chrome och inga som helst problem både via Wifi och mobildata.
finns ingen anledning att kommentera det där vidare.
Jag hör dig , förväntar mig återkoppling här i tråden när du vet mer. Borde inte ta så lång tid tänker jag.
Uppskattar inte att du förväntar dig återkoppling som om detta vore en tjänst du köper och betalar pengar för. KS är en gratistjänst för dig som medlem.
Vi lägger vår fritid på att ge dig en bra upplevelse här.
Hade vi tagit betalt hade förväntningar varit rättmätiga.
Men svar har vi fått och knappast något du lär gilla.
"Om bilder och liknande tar tid att ladda beror det på anslutning mellan användaren och cloudflare CDN där alla era bilder ligger."
Så ett problem med visningen är alltså någonstans mellan din klient och hela vägen över internet till cloudflares CDN.
Skulle rekommendera att köra en tracert så du ser alla hopp trafiken gör mellan din klient och cloudflare CDN.
När en klar försämring plötsligt händer i samband med er senaste uppdatering och gällande ett stort antal medlemmar så trodde jag att det låg i ditt intresse också med snabb hantering, fel tänkt kanske så sorry.
Har inte haft problem med Cloudflare och seg bildvisning innan och du säger att ni har haft Cf ett bra tag så det känns lite suspekt.
Inser nu att jag nog borde skrivit "hoppas på återkoppling" istället för "förväntar mig återkoppling " för att inte trampa på någons tå, sorry igen.
Förväntar mig dock inget alls, har varit med förr.
Synd bara att det blev en klar försämring för många användare men inser nog att det inte är något att göra åt .
Det ligger i mitt intresse och tycker vi hanterat det relativt skyndsamt? Men att "förvänta sig återkoppling" och "det borde gå snabbt" låter inte direkt trevligt i mina öron.
Att du sen uttrycker dig att du varit med förr och att du inte förväntar dig något är ju en rätt trist inställning till en plats där du bevisligen hängt så mycket att du fått ihop över 8k inlägg?
Idag fungerar det snabbt och fint, precis som det gjort tidigare. Det kanske är någon som skruvat på något ändå, för skillnaden är som natt och dag.
Kan bara hålla med, än så länge flyter det fint .
Om det inte har löst sig av sig själv så har någon tryckt på en laga-knapp .
Jag ropar dock inte hej riktigt än, forumet är ju inte lika belastat på en måndag förmiddag som på en helg om det har med något sånt att göra.
Håller tummen för att det ska hålla i sig .
Edit: bara för att jag skrev om förbättring så gick det segt med bilderna igen .