• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varning ! Bedragare på Blocket

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Det där med att en taxi eller budbil ska komma är en klassiker i bedrägerisammanhang. Likaså att någon fyller år inom kort eller att man ska iväg på en längre resa och att det är bråttom.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Skönt att det under omständigheterna gick bra.
Ser inte att tråden kommer längre.
 

Tunan

Omega
Hej igen alla !

Tänkte bara återkoppla och svara på lite frågor .

Jag har polisanmält ,det gjorde jag redan igår , jag anmälde då främst hoten som jag fick mottaga.

Taxibilen var en "riktig" taxi . Tyvärr hade taxin bara namnet karl ett telefonnummer (samma nummer som jag hade och som han inte svarade på ) samt en adress i Stockholm dit taxin skulle åka , dock ingen specifik adress med nummer. Bedragaren var väldigt mån om att jag skulle skicka regnummer på taxin, antar att det var för att han skulle smyga fram då han sett att "rätt" taxi var på plats.

Till de som undrar så ligger klockan här på KS till försäljning , så jag har inte lagt den bara på blocket för att få ett bättre pris som någon antydde. Men när kundkretsen är aningen smal och intresset är svalt lär man prova lite här och var. Det är väl även därför som man hoppas på en affär in i det sista även om man får en dålig magkänsla från början.

Men jag har lärt mig en del av detta och får tacka för alla bra tips kring handel via blocket vilket jag ska använda mig av nästa gång om det blir någon :)

Ha det gott alla .

Mvh
Johan
 

Camo00

Patek
Skönt att det gick bra och detta är en anledning till att inte sälja där, sälja klockan här istället?
Antar att vissa inte vill sälja sina klockor här för att man ska klämma ut de sista kronorna på priset...
Det sättet att luras funkar ju inte här, eftersom nästan alla här skickar klockan innan pengarna kommit in... :heart:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp