Då lär han tyvärr fortsätta leva rövare.vi har GDPR aspekten att ta i beaktning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då lär han tyvärr fortsätta leva rövare.vi har GDPR aspekten att ta i beaktning.
Då lär han tyvärr fortsätta leva rövare.
Denna tråd lär väl inte dyka upp vid eventuell sökning, eftersom efternamn och nummer ej komplett, eller?Hans namn är så generellt och numret ej sökbart så i detta fall är publicering inget problem. Det finns även publicerat i första inlägget i denna tråd.
Denna tråd lär väl inte dyka upp vid eventuell sökning, eftersom efternamn och nummer ej komplett, eller?
Det var maskad för mindre än en minut sedan, men bra att det syns nu. Tydligen minst två till här på KS som blivit blåst av samma person.Hans namn & nummer är ej maskat längre
Jag blev lurad på några tusenlappar, gjorde polisanmälan efter många påstötningar av personen i fråga, tog reda på vilken polis som höll i fallet, långt trevligt samtal med konstapeln, där jag lovade att det skulle bli mitt mission in life att ha igen mina slantar som jag arbetat i hop, när rättegången var över så anmälde jag herrn till kronofogden, denna gång så tog hans stackars mamma kontakt med mig och betalde tillbaka pengarna, och jag tog tillbaka kronofogde anmälan, jag var bara en utav flera han lurade på pengar, så jag hoppas innerligt att mor hans fick ordning på slyngeln(30år).Så små bedrägerier utreds i princip inte.
Bra jobbat, håller med att det är odrägligt med sådana i samhället. Får hoppas polisen ser hur många denne person utnyttjat och lurat men de verkade inte jätte positivt inställlda.Jag blev lurad på några tusenlappar, gjorde polisanmälan efter många påstötningar av personen i fråga, tog reda på vilken polis som höll i fallet, långt trevligt samtal med konstapeln, där jag lovade att det skulle bli mitt mission in life att ha igen mina slantar som jag arbetat i hop, när rättegången var över så anmälde jag herrn till kronofogden, denna gång så tog hans stackars mamma kontakt med mig och betalde tillbaka pengarna, och jag tog tillbaka kronofogde anmälan, jag var bara en utav flera han lurade på pengar, så jag hoppas innerligt att mor hans fick ordning på slyngeln(30år).
Ge er inte..ligg på..anmäl, var jobbiga.
Ren principsak från min sida, mitt liv förändras inte nämnvärt av 2kkr..Men det är mina slantar, de får jobba själva som hederligt folk, jäkla patrask som håller på.
Bra jobbat, håller med att det är odrägligt med sådana i samhället. Får hoppas polisen ser hur många denne person utnyttjat och lurat men de verkade inte jätte positivt inställlda.
Tack så mycket!
Försökt blåsa mig med. Anmälde honom här på forumet i fredags när jag märkte att han vägrade verifiera sig, och slingra sig.
Har du någon erfarenhet av hur det brukar gå till efter polisanmälan? Brukar det lösa sig eller är det lost case?
Japp han hittade mig på fb Ang köpes annons här på KS.
Dessvärre inte i mitt fall.
Det blir väl oftast så när det handlar om relativt små belopp, allt handlar om prioriteringar och tyvärr så hamnar sådana här fall mellan stolarnaBra jobbat, håller med att det är odrägligt med sådana i samhället. Får hoppas polisen ser hur många denne person utnyttjat och lurat men de verkade inte jätte positivt inställlda.
Tack så mycket!
Shit!Usch..!
Jävla tur man tackade nej när han hörde av sig på min köpesannons i onsdags...
![]()
![]()
”Ingen fara. Trevlig kväll.”Usch..!
![]()
![]()
Det är de kanske ibland men jag tror det är otroligt sällan det faktiskt händer. Har däremot hört ett flertal historier där enstaka som lyckas framstå som farliga, eller bara är jobbiga och tjatar och kontaktar vänner och familj osv faktiskt får sina pengar tillbaka av sådana här seriebedragare.Borde inte sådana här personer vara nojiga över att blåsa "fel" person som tar saken i egna händer
Det är precis det här många av den här sortens bedragare utnyttjar, de får dig att köpa en tröja eller ett armband eller en klocka för i sammanhanget ganska små summor 200 - 1000kr är väl det vanligaste.Blivit blåst genom köpesannonser på annat forum jag med. Säljaren använde sitt riktiga namn och telefonnummer och gav mig ett bra pris som jag nappade på. Swishade pengarna och i samma veva dog kommunikationen. Googlade lite djupare och det visade sig han var mitt uppe i rättsprocesser och fortsatte med småbedrägerier utan konsekvenser. Hade blåst ett flertal andra personer på andra forum. Det var så pass lite pengar så att jag inte ens brydde mig om att anmäla, vilket såklart spelade honom i händerna men jag blev mest irriterad på mig själv..
Och när det varken finns klocka eller pengar att hämta på plats - vad gör du då menar du?Åk och knacka på och hämta dina pengar alternativt klockan?
Mvh
Är det någon som har velat göra F2F-affär med honom? Slingrar han sig ur det?Usch..!
![]()
![]()
Räcker med krav på BankID för annonsering tycker jag.Vet inte om det går rent praktiskt eller om det skulle avhjälpa problematiken helt men kan man inte införa Bankid för att registrera konto på KS?
Jag tycker att det vore skönt att slippa skiten helt här inne. Detta är ju bara ett av problemen och det lär knappast bli bättre framöver.Räcker med krav på BankID för annonsering tycker jag.
Hans namn är så generellt och numret ej sökbart så i detta fall är publicering inget problem. Det finns även publicerat i första inlägget i denna tråd.