Har någon eller några här polisanmält? Flertalet bedrägerier via Swish är ganska enkelt för polis och bank att ta itu med, även om det kanske dröjer några månader.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag ska göra en polisanmälan mot honom imorgon(idag) då han försökte blåsa mig på en halv betalning för en klocka som jag är ute efter, fick dock gott om screenshots på vad han skrev och hans nummerHar någon eller några här polisanmält? Flertalet bedrägerier via Swish är ganska enkelt för polis och bank att ta itu med, även om det kanske dröjer några månader.
Fick ett glädjande besked, Han är åklagad och dömd i mitt "case" - Nu väntar rättegång !! - känns som jag ska sticka å köpa lite TrisslotterHar någon eller några här polisanmält? Flertalet bedrägerier via Swish är ganska enkelt för polis och bank att ta itu med, även om det kanske dröjer några månader.
personen loggar in via mobilnätet. Svårt att spärra hela det dessvärre.
Beklagligt att det händer, men ännu viktigare att understryka vikten av att kolla upp köparen mer noga och avstå om det är för bra för att vara sant. Är det så att man bor för långt från varandra för att göra en Corona safe F2F deal så kan man säkert hitta någon medlem som kan hjälpa till.
Eh? Det låter ju konstigt att han är fri att fortsätta begå bedrägerier helt utan straff bara för att han har gjort det tidigare och blivit dömd.Polisen la ner min anmälan då killen redan är dömd för liknande brott. Men fick fram att han är från Edsbyn via polisen. Sökte upp killens flickvän via Facebook och helt plötsligt återuppstod Niklas och betalade tillbaka pengarna via swish.. känsligt med familjen...
Eh? Det låter ju konstigt att han är fri att fortsätta begå bedrägerier helt utan straff bara för att han har gjort det tidigare och blivit dömd.
Låter ju helt bisarrt....Eh? Det låter ju konstigt att han är fri att fortsätta begå bedrägerier helt utan straff bara för att han har gjort det tidigare och blivit dömd.
Det KAN vara så att anmälningarna blivit nerlagda pga så kallad förundersökningsbegränsning, om han är misstänkt för flertalet bedrägerier som skall gå till åtal. Efter ett visst antal brott har de inte längre någon reell inverkan på straffvärdet, varför man ofta väljer att lägga ner för att inte slösa tid och pengar på något som ändå inte påverkar straffet. Men med det sagt så är vårt straffsystem ett skämt och jag tycker absolut man ska fortsätta anmäla killen varje chans man får.Låter ju helt bisarrt....
Det KAN vara så att anmälningarna blivit nerlagda pga så kallad förundersökningsbegränsning, om han är misstänkt för flertalet bedrägerier som skall gå till åtal. Efter ett visst antal brott har de inte längre någon reell inverkan på straffvärdet, varför man ofta väljer att lägga ner för att inte slösa tid och pengar på något som ändå inte påverkar straffet. Men med det sagt så är vårt straffsystem ett skämt och jag tycker absolut man ska fortsätta anmäla killen varje chans man får.
Edit: sorry för OT!
Ja precis, identifiera sig med BANKid eller likande? För att slippa bedragare.Det är för eländigt med bedragare. Kanske Klocksnack kan föra ett register för medlemmar som vill sälja något på forumet, där de ska kunna identifiera sig på ett säkert sätt?
Ja precis, identifiera sig med BANKid eller likande? För att slippa bedragare.
Ett system där man kan spärra specifika BankID fungerar som en bättre ip-bann.Men slipper man bedragare iom BankID verifiering? Vad jag last sa verkar ju en del skita helt i att den bedragne vet vem de ar,var de bor och i de fall de har ett arbete var detta ar belaget.
De raknar val kallt med att ytterligare en eller flera blasningar gor varken till eller fran straffmassigt om/nar de aker dit. For medellosa ar de anda sa skadestand finns inget att hamta i 99% av fallen,samt att folk i allmanhet ar for snalla att gora hembesok for att driva in skulden.
Nu kanske KS ar ett sapass litet forum att nykomlingar och okant folk har det svart att luras om det skulle vara av den kalibern. Utan referenser och mojlighet att kolla upp vem som ska kopa/salja nagot dyrare har pa forumet sa tror och hoppas jag det ar svart att vara en lurifax.
Men alla satt som kan stoppa skojjeri ar naturligtvis positivt
Från att lägga ut annnonser menar du nu? Dvs att utan BankID verifiering så går det inte annonsera,och är man "suspekt" så är ens BankID blockat?Ett system där man kan spärra specifika BankID fungerar som en bättre ip-bann.
Problemet med att folk fortfarande kan svara på köpesannonser kvarstår, men ja. Man skulle också kunna kräva BankID för att kunna registrera sig på KS.Från att lägga ut annnonser menar du nu? Dvs att utan BankID verifiering så går det inte annonsera,och är man "suspekt" så är ens BankID blockat?
Det hade jag inte ens tänkt på men onekligen en intressant tanke. Ingen annons,Ingen som kan bli lurad. Bra ide!