sme82
Basic
Jag vet inte om det är rätt forumdel, men jag vill utfärda en varning för att handla från watchnation.com. Jag beställde nyligen en Seiko och kundservicen har varit minst sagt bedrövlig, nedan är mina erfarenheter.
Som bekant så är ju England inte längre med i EU, med allt var det innebär med tull, deklarationsavgift och moms vid import till Sverige. Innan jag la min beställning kontaktade jag deras Livechat, där jag förklarade att jag var osäker på vilka extra utgifter min import skulle innebära. Jag fick beskedet att det pris jag betalade i kassan var det slutgiltiga, och min import inte skulle innebära några extra avgifter alls. De var 100% säkra på detta påstående, så det var bara att beställa och jag betalade med VISA-kortet. Jag skärmdumpade chatten för säkerhets skull så de inte skulle kunna backa detta besked.
Det går en vecka och ett brev från tullen dyker naturligtvis upp. Vänligen betala importmoms, tullavgift och deklarationsavgift, vilket gör att priset på klockan stiger med ca 30%. Med andra ord betydligt dyrare än vad klockan skulle kosta i Sverige (där den dock var slut i lager för stunden).
Jag mailade dem och påpekade att det måste ha blivit något fel. Antingen har de fumlat när de skickade paketet, eller så har de gett ett felaktigt besked, samt att jag inte längre vill ha klockan då priset inte alls överensstämmer med förväntningen. Jag ställde också frågan vad returen till avsändaren innebär och att jag inte vill ha trassel i form av ytterligare avgifter när betalningen ska återbetalas.
Dagarna går och jag får ingen respons. Mailar igen och förklarar att det är urgent då paketet kommer returneras till avsändaren om några dagar. Ytterligare dagar går och jag får ingen respons. Jag försöker få kontakt med deras Livechat, men den är glest bemannad och det tar 3 dagar tills den är online. Startar chatten och förklarar att jag har bekymmer med en leverans och inte har fått något svar. Får absolut noll respons. Väntar en dag och lyckas hugga livechatten igen, men inte heller denna gång någon respons.
Mailar därefter en tredje gång och förklarar att jag inte är jätteimponerad av kundtjänsten och verkligen skulle behöva lite assistans i mitt ärende. Det går ett par dagar och nu är vi där vi är idag, 11 dagars fruktlöst jagande med absolut noll respons och jag sitter här med en lång näsa.
Så på grund av den här kundhanteringen vill jag avråda från att handla från watchnation, om det inte är så att man vågar chansa och räknar med att inte behöva någon assistans av kundtjänst.
Edit 2022-02-04: Kundtjänst har hört av sig efter att den här tråden skapades, se inlägg #15.
Som bekant så är ju England inte längre med i EU, med allt var det innebär med tull, deklarationsavgift och moms vid import till Sverige. Innan jag la min beställning kontaktade jag deras Livechat, där jag förklarade att jag var osäker på vilka extra utgifter min import skulle innebära. Jag fick beskedet att det pris jag betalade i kassan var det slutgiltiga, och min import inte skulle innebära några extra avgifter alls. De var 100% säkra på detta påstående, så det var bara att beställa och jag betalade med VISA-kortet. Jag skärmdumpade chatten för säkerhets skull så de inte skulle kunna backa detta besked.
Det går en vecka och ett brev från tullen dyker naturligtvis upp. Vänligen betala importmoms, tullavgift och deklarationsavgift, vilket gör att priset på klockan stiger med ca 30%. Med andra ord betydligt dyrare än vad klockan skulle kosta i Sverige (där den dock var slut i lager för stunden).
Jag mailade dem och påpekade att det måste ha blivit något fel. Antingen har de fumlat när de skickade paketet, eller så har de gett ett felaktigt besked, samt att jag inte längre vill ha klockan då priset inte alls överensstämmer med förväntningen. Jag ställde också frågan vad returen till avsändaren innebär och att jag inte vill ha trassel i form av ytterligare avgifter när betalningen ska återbetalas.
Dagarna går och jag får ingen respons. Mailar igen och förklarar att det är urgent då paketet kommer returneras till avsändaren om några dagar. Ytterligare dagar går och jag får ingen respons. Jag försöker få kontakt med deras Livechat, men den är glest bemannad och det tar 3 dagar tills den är online. Startar chatten och förklarar att jag har bekymmer med en leverans och inte har fått något svar. Får absolut noll respons. Väntar en dag och lyckas hugga livechatten igen, men inte heller denna gång någon respons.
Mailar därefter en tredje gång och förklarar att jag inte är jätteimponerad av kundtjänsten och verkligen skulle behöva lite assistans i mitt ärende. Det går ett par dagar och nu är vi där vi är idag, 11 dagars fruktlöst jagande med absolut noll respons och jag sitter här med en lång näsa.
Så på grund av den här kundhanteringen vill jag avråda från att handla från watchnation, om det inte är så att man vågar chansa och räknar med att inte behöva någon assistans av kundtjänst.
Edit 2022-02-04: Kundtjänst har hört av sig efter att den här tråden skapades, se inlägg #15.
Senast ändrad: