• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varning. Rolex Datejust 116200 hyvlar läder

CalleR

Omega
Hej,
Det här är säkert känt sedan länge för många här men jag vill ändå varna så andra slipper detta problem. Jag tänkte växla till läder på min 116200 men stötte på problem. Först och främst sitter sprintarna supernära boetten (så tight så till om med ett tunt natoband fastnar och för det andra är boetten så vass så den hyvlar av lädret. Aja jag får köra vidare med superjubilee vilket iof inte är fy skam :)
Trevlig kväll!
/Calle
 

Bilagor

  • IMG_3093.JPG
    IMG_3093.JPG
    86.4 KB · Visningar: 656
  • IMG_3094.JPG
    IMG_3094.JPG
    95.1 KB · Visningar: 641
  • IMG_3095.JPG
    IMG_3095.JPG
    65.5 KB · Visningar: 635

Act

Omega
Ajaj, vad trist. Man vill ju kunna bryta av med ett läder i mellan åt, men som du säger så är inte tillhörande superjubilee fy skam;)
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Jag har råkat ut för samma med en annan klocka, efteråt så misshandlade jag lädret med en kniv och tillslut så fick jag en ganska fin vintagekänsla på det tycker jag. :)
IMG_1454.JPG
 

Leafvalley

Cartier
Hej,
Det här är säkert känt sedan länge för många här men jag vill ändå varna så andra slipper detta problem. Jag tänkte växla till läder på min 116200 men stötte på problem. Först och främst sitter sprintarna supernära boetten (så tight så till om med ett tunt natoband fastnar och för det andra är boetten så vass så den hyvlar av lädret. Aja jag får köra vidare med superjubilee vilket iof inte är fy skam :)
Trevlig kväll!
/Calle

Samma hände med brorsans sub, jag bytte till natoband åt honom för sommaren och det var riktigt tight mellan stiften och boetten. Självklart så skavdes natobanden som om någon dragit en kniv ovanpå...
 

jistanes

Cartier
Hade nyligen samma upplevelse. Förvåning, skam och försiktig bajsnödighet infann sig. Löste det med nagelfil för att ta bort nån millimeter skinn på bandet på varje ända, och läderfärg (skoputs) i samma färg som bandet för att gömma arbetet. Sen satte jag på länken igen.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Variation. Tex matcha olika outfits. Vad på klockan menar du blir förstört? Kan ju alltid byta tillbaka.
Tyvärr så blir helheten inte så bra med läder/nato.
Kan sträcka mig till att xxxx referenserna kan få sitta på läder, men som många andra säger här så ska de 6-siffriga refsen sitta på länk.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Samtliga sexsiffriga Rolex SKALL bäras på länk eller gummi med formgjutna fästen från t ex. rubber B.
Det enda undantaget är om klockan i fråga kommer på läder som original, varpå länk inte kommer att kunna fästas ändå.

Läder borde förbjudas på 6-siffrig Rolex.
Kapten @Gummo har helt rätt.
Vad kör ni med för rubberB? Jag är på jakt efter något kul att variera med.
 
Topp