• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Varning Traderabedrägeri Snowflake

Jimpus som anger sin adress i Kiruna öppet i annonsen säljer en rootbeer, en DJ och en pelagos för småpengar i sammanhanget. Snälla säg att vi har nån granne till adressen på forumet för en f2f.

EDIT:

Senast ändrad:
Borde inte Tradera se över säkerheten? Ruggigt dåligt att detta får fortlöpa!
Ja det är dåligt, men troligtvis svårt att få fatt personen.
Troligtvis går det till så att personen kapar mailadresser och därigenom får lösenord. Ofta är det Traderakonton som inte använts på flera år och säkert är bortglömda. I och med att det är olika konton är det svårt att förhindra det.

Strålande att sånt här avslöjas! Jag har en fundering som ni som ofta handlar via tradera kanske kan svara på, betalar ni tex 20-30k via tradera när ni vunnit? Eller hur går ni tillväga? Om det var jag skulle jag efter vunnen auktion bestämma träff för f2f för att avsluta affären. Lika lite som jag skulle köpa en begagnad bil osedd på blocket skulle jag betala 30k för en klocka osedd...

Ja det är dåligt, men troligtvis svårt att få fatt personen.
Troligtvis går det till så att personen kapar mailadresser och därigenom får lösenord. Ofta är det Traderakonton som inte använts på flera år och säkert är bortglömda. I och med att det är olika konton är det svårt att förhindra det.
Ja, förstår att det kan vara svårt att få fatt i personen, men borde det inte gå att ha en högre säkerhet för användarna? Är det lika lätt att kapa konton på t.ex. eBay? Kanske iofs inte är lätt på Tradera heller... Han kanske helt enkelt är ett snille, vad vet jag :(

Det kan väl vara en kapad identitet och adress så kanske inte lämpligt att lägga ut på forumet?
Garanterat kapat konto. Skulle sätta min ena njure på det.

Ja, förstår att det kan vara svårt att få fatt i personen, men borde det inte gå att ha en högre säkerhet för användarna? Är det lika lätt att kapa konton på t.ex. eBay? Kanske iofs inte är lätt på Tradera heller... Han kanske helt enkelt är ett snille, vad vet jag :(
För mig har Tradera krävt en identifiering via bank-id när jag sålt grejer. Men kanske går att kringgå det också.

Strålande att sånt här avslöjas! Jag har en fundering som ni som ofta handlar via tradera kanske kan svara på, betalar ni tex 20-30k via tradera när ni vunnit? Eller hur går ni tillväga? Om det var jag skulle jag efter vunnen auktion bestämma träff för f2f för att avsluta affären. Lika lite som jag skulle köpa en begagnad bil osedd på blocket skulle jag betala 30k för en klocka osedd...
Jag handlade en klocka för 20k på Tradera, betalade med swish vid avhämtning.

Tillbaka
Topp