• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vart försvinner box och papper egentligen?

TheKing

Cartier
När jag köpte min första smp så sparade jag varken låda eller papper. När jag skulle sälja den sedan förstod jag dilemmat =)
Är man inte en klockfantast som oss så är det inget man sparar på.
Nu sprar jag även påsen som någon nämnde...
Just my 2cent

sent with dirty pen on Note 3!
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
har kvar ena boxen på min avanger, men inte certet och tvärtom på en omega, tyckte först att boxarna var snygga att ha i bokhyllan, men efter ett par år och flyttar så vandrade de vidare, tur att själva klockan är kvar iaf ;-)
 

Erikd

Cartier
Har också svårt att förstå varför man frivilligt kastar eller "tappar" bort boxar och tillbehör. Men som sagt stölder i förråd, översvämningar och flyttar kan nog vara en bidragande orsak likaså ett ointresse för klockor i allmänhet. Som ni ovan sagt, en icke klockintresserad kastar nog allt vad boxar, cert och papper heter så fort klockan är på armen!

Själv har jag kvar alla boxar, cert och tillbehör till alla klockor oavsett prisklass. Allt från en 2000 kr Suunto till en PO. Såg till att informera fadern om att lådan ska sparas också.

Man har ju sett en del lådor ute till försäljning på olika aktionssajter men hur vanligt tror ni det är att folk direkt säljer sin låda efter ett inköp? Är gemene man medveten om att det finns ett värde i lådorna?
 

Jens

Greedo
Hos mig är det ett "familjeproblem".
Min far, bror o jag har gjort alla våra klockor som köptes på 90-talet till "papperslösa".
Box o papper har helt enkelt försvunnit på olika sätt.
Skulle jag köpa nytt i butik idag så skulle jag självklart va mer försiktig.
Det jag har "fått med mig" är att jag idag är inte är nån kvitto/Box-runkare:)
Bara för att en klocka säljs utan div tillbehör så behöver den inte vara stulen el från ett f.b.




J
 
Topp