• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vart köper ni era klockor 2020 - 2021?

Arree01

Basic
Hejsan!

Vart köper ni era klockor och hur skulle ni recensera köpet/köpen?
Är på jakt efter ett par nya klockor och skulle gärna vilja bli rekommenderad olika alternativ på sidor att beställa ifrån. Både begagnade och nya.

Tag Heuer Aquaracer.
Longines hydroconquest (nyare varianten) Omega speedmaster moonwatch är några av klockorna jag letar efter just nu.
Tack på förhand.
ber om ursäkt om diskussions tråden redan finns.

Köp&sälj är ju mest prisvärt om du inte måste ha nytt. Hydroconquest och Speedmaster läggs ut regelbundet och ofta i nästan nyskick.

Jag gillar utbudet på Chrono24, ett värde i sig att surfa runt på och leta efter ”sitt ex” går ofta att välja nytt-beg etc. Smidigt med slusskontot också. Utöver det Klockmaster och Jurawatches. Den senare dock inte optimalt pga Brezit och numera moms. Verkar dock som de drog av moms, har precis klickat hem en G-Shock Gravitymaster därifrån.

Jag gillar utbudet på Chrono24, ett värde i sig att surfa runt på och leta efter ”sitt ex” går ofta att välja nytt-beg etc. Smidigt med slusskontot också. Utöver det Klockmaster och Jurawatches. Den senare dock inte optimalt pga Brezit och numera moms. Verkar dock som de drog av moms, har precis klickat hem en G-Shock Gravitymaster därifrån.
Momsen betalar du i Sverige vid/efter införsel

Köp och sälj
Magnussons ur
Jälmers ur
Nymans Ur
Chrono24

Köpte faktiskt en Aquaracer till sambon idag på Bergströms, mycket bra. Och beställde en Aquaracer Nightdiver till mig själv från 2020 på Chrono24 typ i förrgår av en handlare, även köpt vintage Seikos av privatperson via C24.

Billigast kommer du undan här på KS eller C24. När det kommer till Aquaracer så kan det vara extra noga att ”köpa säljaren” då det cirkulerat många bra fakes den senaste tiden.

Vill inte kapa tråden men vet nån hur C24 agerar om man kan påvisa att det är en ”fejk” man köpt. Ett exempel kan ju vara man lämnar in för länkjustering eller batteribyte kort efter avslutad affär och att de uppdagar en kopia?

Vill inte kapa tråden men vet nån hur C24 agerar om man kan påvisa att det är en ”fejk” man köpt. Ett exempel kan ju vara man lämnar in för länkjustering eller batteribyte kort efter avslutad affär och att de uppdagar en kopia?

Grymt 👍 två veckor veckad vara ”klagotiden”. De verkar seriösa och lösningsfokuserade på C24.

Det blir nog inte nådigt för den handlaren. När det gäller privata säljare, som jag själv varit en gång, vet chrono24 vem personen är då man måste uppge det vid annonsering. Min erfarenhet är att chrono24 är en hyfsat säker plats att handla på. Det som är problemet är att man får vara noga med bra bilder då lite för många anser att deras klocka är mycket bra när den bara är bra. Poleringar är också vanliga och där kan det vara svårt att se om de förstörts p.g.a. undermåliga bilder. Är man ändå intresserad får man be om bättre bilder och skriva i chatten, inte i mail, för chatten har chrono24 koll på.

Köp och sälj
Magnussons ur
Jälmers ur
Nymans Ur
Chrono24

Köpte faktiskt en Aquaracer till sambon idag på Bergströms, mycket bra. Och beställde en Aquaracer Nightdiver till mig själv från 2020 på Chrono24 typ i förrgår av en handlare, även köpt vintage Seikos av privatperson via C24.

Billigast kommer du undan här på KS eller C24. När det kommer till Aquaracer så kan det vara extra noga att ”köpa säljaren” då det cirkulerat många bra fakes den senaste tiden.
Grattis till klockan. Köpte en på uret för två veckor sedan, en begagnad. Fick ett Mail om att vara skickas inom 4 - 7 arbetsdagar. Dagen därpå ringde dom och sa att klockan var såld och att dom missat att ta bort den från hemsidan men att det finns en -2020 för några slantar mer. ( 4000:)

skickade Mail ang samma klocka för några dagar sedan och den finns tydligen inne.
Därav egentligen starten på denna tråd. Kändes inte seriöst.

Grattis till klockan. Köpte en på uret för två veckor sedan, en begagnad. Fick ett Mail om att vara skickas inom 4 - 7 arbetsdagar. Dagen därpå ringde dom och sa att klockan var såld och att dom missat att ta bort den från hemsidan men att det finns en -2020 för några slantar mer. ( 4000:)

skickade Mail ang samma klocka för några dagar sedan och den finns tydligen inne.
Därav egentligen starten på denna tråd. Kändes inte seriöst.
Nej det känns inte seriöst. Då är det bättre som vissa handlare har på C24 med ”tillgänglighetsförfrågan”, då slipper man bli besviken på handlaren även om det är tråkigt om klockan man vill ha inte finns rimligt snabbt tillgänglig.

Det blir nog inte nådigt för den handlaren. När det gäller privata säljare, som jag själv varit en gång, vet chrono24 vem personen är då man måste uppge det vid annonsering. Min erfarenhet är att chrono24 är en hyfsat säker plats att handla på. Det som är problemet är att man får vara noga med bra bilder då lite för många anser att deras klocka är mycket bra när den bara är bra. Poleringar är också vanliga och där kan det vara svårt att se om de förstörts p.g.a. undermåliga bilder. Är man ändå intresserad får man be om bättre bilder och skriva i chatten, inte i mail, för chatten har chrono24 koll på.
Bra tips👍

Efter att i början ha beställt hos olika nätbutiker samt Ur & Penn så köper jag nu lokalt av Klockslaget samt för modifierade Seikos, av Monsterwatches i Nederländerna.

Jag har handlat Longines hos Klockia och varit väldigt nöjd med det. AD men ändå något lägre priser. Får du tumme med din klockhandlare ligger kanske ändå deras priser inom förhandlingsramen för vad du kan få lokalt och då kan, men inte nödvändigtvis, det vara att föredra.

Klockmaster Globen/Fältöversten eller Erikson Urhandel Sundbyberg.

Erikson har Omega.
Fältöversten har Longines (har jag för mig).
Globen har Tag.

Tillbaka
Topp