• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vart köper ni era våtslippapper?

D

Deleted member 34323

Guest
Fan vad svårt det skulle vara att hitta en butik på nätet med det rätta utbudet. Inte intresserad av ett 10-pack i P180 liksom. Ett sånt ark räcker gott för mig. Någon som vet en bättre butik där det går att handla styckvis?

Alltså denna i första hand jag ska försöka ge mig på: 74B4E5AC-9983-45DD-AE02-5CD539942804.jpeg
 
D

Deleted member 34323

Guest
D

Deleted member 34323

Guest
Jag har köpt här:


13kr/ark och de har ner till 5000-papper. Jag har betalat 59kr för frakten men då jag har beställt lite större/tyngre grejer också.
Låter vasst, ska kika in
 
D

Deleted member 34323

Guest
Jag har köpt här:


13kr/ark och de har ner till 5000-papper. Jag har betalat 59kr för frakten men då jag har beställt lite större/tyngre grejer också.
Bara att tacka för det tipset. Själv kom jag undan med 29 kr i frakt!
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Ska man göra riktigt bra skulle jag rekommendera lapping film.
Mycket bra kvalitet på slipmaterialet.

3M imperial lapping film is a range of very fine, very accurate film backed abrasives designed for producing exceptionally close tolerance polished surfaces on hard materials.

Precisely graded abrasive particles of Aluminium Oxide are electrostatically adhered to the film which is then coated with a resin that locks the abrasive particles in and prevents grit transfer when moving through the grades.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Fan vad svårt det skulle vara att hitta en butik på nätet med det rätta utbudet. Inte intresserad av ett 10-pack i P180 liksom. Ett sånt ark räcker gott för mig. Någon som vet en bättre butik där det går att handla styckvis?

Alltså denna i första hand jag ska försöka ge mig på: 74B4E5AC-9983-45DD-AE02-5CD539942804.jpeg
Jag gick in på Colorama och köpte ett ark av vardera tre olika grovlekar. Sannolikt dyrare per ark jmf med multipack hos de större men totalkostnaden för mig är inte mycket att orda om. Slank även in på Mekonomen och kollade, men de hade inte de grovlekarna jag sökte. Däremot slank det med en tub Autosol därifrån... :)
 
Senast ändrad:

ironcastle

Patek
2-Faktor
3m lapping film ser ju riktigt najs ut, inte hört talas om, får nog testa sådant @ironcastle
Det är riktigt bra. De jag har är styva, så ett plant underlag är rätt metod.

Själv skaffade jag ett fyrkantsrör i aluminium vilket jag klädde med filmen. Fyra sidor med olika grovlek på.
Det fina är att det med lätthet blir helt rakt och plant. Handlar det om en mot boettens undersida vinkelrät yta, vilket t ex sidorna på boetten ofta är, så är det enkelt att få till långa hela drag som täcker hela ytan och inte börjar någonstans mitt på.
Avrundade hörn är också enkelt att undvika.
20210630_172035.jpg
 

Watcheyes

Cartier
Det är riktigt bra. De jag har är styva, så ett plant underlag är rätt metod.

Själv skaffade jag ett fyrkantsrör i aluminium vilket jag klädde med filmen. Fyra sidor med olika grovlek på.
Det fina är att det med lätthet blir helt rakt och plant. Handlar det om en mot boettens undersida vinkelrät yta, vilket t ex sidorna på boetten ofta är, så är det enkelt att få till långa hela drag som täcker hela ytan och inte börjar någonstans mitt på.
Avrundade hörn är också enkelt att undvika.
20210630_172035.jpg
Det där var riktigt smart, ska köpa ett sådant rör hos bygghandeln. Köpte du via sidan du länka eller finns de i Sverige slipfilmen? Denna slipfilm, det är självhäftande med klister på ena sidan va? Uppfattar det så. Rundande former får man nog köra traditionellt papper på.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Det där var riktigt smart, ska köpa ett sådant rör hos bygghandeln. Köpte du via sidan du länka eller finns de i Sverige slipfilmen? Denna slipfilm, det är självhäftande med klister på ena sidan va? Uppfattar det så. Rundande former får man nog köra traditionellt papper på.
Nej, de jag köpte, köpte jag från en verktygsaffär i UK om jag inte missminner mig, innan Brexit.
3M är nog bättre tror jag, för de jag har är tyvärr inte självhäftande. Har ett lager eltejp underst på aluminiumbiten, sedan ett lager mattejp och sen den tillskurna filmen. Tanken är att det ska vara enkelt att ta loss när filmen är utsliten. Mattejp sitter som attan...
 
Topp