• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varumärkesintrång? Creationwatches

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Alltså......
Jag har importerat varor MASSVIS med gånger, fått ett momsföreläggande från tullmyndigheten och betalt detta. Varan har sedan "släppts" och levererats till mig. Inte komplicerat, inte tusen papper att skriva under............allt brukar gå smidigt, har faktiskt aldrig varit med om att det inte gått smidigt !

Med risk för att bli missförstådd än en gång...

Jag har EJ givit DHL mandat att göra detta åt mig. Möjligt att jag trots detta VALT att låta dem göra detta ***OM*** jag fått frågan, men jag FICK alltså inte denna frågan !

Jag har INTE fått någon möjlighet att slippa deras tjänst - Försök förstå att det INTE handlar om beloppet, det handlar om SÄTTET att sälja en påtvingad tjänst som de dessutom valt att kalla TILLVALSTJÄNST !!!! - Om något är ett TILLVAL är det en extra tjänst som jag som kund har möjlighet att påverka (ex vis ett dyrare hotellrum som vetter mot havet, hotellfrukost eller någon tjänst som inte ingår i standardpriset, men som jag (om jag godkänner och betalar) kan VÄLJA TILL om jag anser att jag behöver detta).
tullen hanterar inte längre moms på det sättet iaf inte för företag.

ist rapporeras det med ett monetärt värde till skatteverket och man själv deklarerar.

vet ej hur det är med privatpersoner men det kanske har något med det att göra ?
 

Jodisalt

Rolex
Hej!

Kollade lite på Creationwatches och hittade Seiko SKX007K2 för ynka 1843kr. Vågar man beställa eller lär det sluta som Mannis?
 

Jodisalt

Rolex
Köpte en SKX007. Väldigt nöjd! Dock inte från Creationwatches. Valde att lägga 200kr extra och få den till dörren :)
 

Bilagor

  • IMG_0470.JPG
    IMG_0470.JPG
    138.6 KB · Visningar: 49
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp