I mitten av november köpte jag en Glycine Combat Sub Golden Eye (vem älskar inte det namnet? :mrgreen: ) med hjälp av Spencer66. Jag bestämde mig för köp vid en lunch och han kunde ge mig klart besked att klockan var på väg innan lunchen var avslutad. Det är väl storartat, eller hur?
Några dagar senare fick jag ett telefonsamtal av Spence. –Nu har den kommit. När kan du hämta?
En kvart senare stod mercan och brummade utanför Spences port. Strax kom han ut med en liten låda i näven. Lyset på i mercan, en kort okulärbesiktning och lite klocksnack. Det tog max tre minuter. Vi får hoppas att ingen från span var i närheten, för det var nog misstänkt likt en drogtransaktion.
Ett par veckor efter köpet upptäckte jag att vridringen inte står alldeles rakt mot 12. De flesta skulle säkert inte bry sig om en sån sak men tyvärr är jag, ibland, lite petig. Som tur är så fick jag en stämplad ”International Guarantee” med klockan, så en lördag förmiddag nyligen tog jag, via kontaktformuläret på hemsidan, kontakt med Glycine för att efterhöra vilka alternativ som kunde erbjudas. Efter bara ett par timmar fick jag svar av VD på Glycine, Stephan Lack. Ett trevligt formulerat mail i vilket han rekommenderade mig att kontakta återförsäljaren. Självfallet skulle jag ha föredragit att lämna in klockan någonstans i Sverige, men på direkt fråga så svarade Hr. Lack att jag också kunde skicka den direkt till Bienne. Idag har jag postat, så fortsättning lär följa.
Som klockknarkare kan jag inte bli annat än imponerad av att självaste VD svarar på kundmail en lördag förmiddag. Den serviceandan trodde jag bara fanns hos de allra minsta microtillverkarna så så här långt är det Heja Glycine!
Dela gärna med er med exempel på god service. Sånt blir man ju lite gladare av
En liten Glycineteaser
Några dagar senare fick jag ett telefonsamtal av Spence. –Nu har den kommit. När kan du hämta?
En kvart senare stod mercan och brummade utanför Spences port. Strax kom han ut med en liten låda i näven. Lyset på i mercan, en kort okulärbesiktning och lite klocksnack. Det tog max tre minuter. Vi får hoppas att ingen från span var i närheten, för det var nog misstänkt likt en drogtransaktion.
Ett par veckor efter köpet upptäckte jag att vridringen inte står alldeles rakt mot 12. De flesta skulle säkert inte bry sig om en sån sak men tyvärr är jag, ibland, lite petig. Som tur är så fick jag en stämplad ”International Guarantee” med klockan, så en lördag förmiddag nyligen tog jag, via kontaktformuläret på hemsidan, kontakt med Glycine för att efterhöra vilka alternativ som kunde erbjudas. Efter bara ett par timmar fick jag svar av VD på Glycine, Stephan Lack. Ett trevligt formulerat mail i vilket han rekommenderade mig att kontakta återförsäljaren. Självfallet skulle jag ha föredragit att lämna in klockan någonstans i Sverige, men på direkt fråga så svarade Hr. Lack att jag också kunde skicka den direkt till Bienne. Idag har jag postat, så fortsättning lär följa.
Som klockknarkare kan jag inte bli annat än imponerad av att självaste VD svarar på kundmail en lördag förmiddag. Den serviceandan trodde jag bara fanns hos de allra minsta microtillverkarna så så här långt är det Heja Glycine!
Dela gärna med er med exempel på god service. Sånt blir man ju lite gladare av
En liten Glycineteaser