Arcticreef
Silver
Handledens omfång är ju en viktig faktor när kommer till val av klocka. Men hur grova handleder har folk egentligen? Min egen vänster mäter modiga 17 cm. Finns det någon därute som slår det (större eller mindre)?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Plattwrist? Måste vara segt att ha 16 cm bredd och 2cm höjdHandlar väl mer om bredden på handleden än omkretsen?
Bara blygsamma 18.5cm härPing @tim ur länk & @KlockTotte - forumets mest ballistiska wristz
Jag har normalstora handleder typ 18,5, bara att jag kör "bilhandlarhäng".Ping @tim ur länk & @KlockTotte - forumets mest ballistiska wristz
Tror inte jag är i närheten av störst men har mätt till ca 19,5cm, kanske 20 när det är varmt. Hur det ser ut på bild handlar ju också mycket om vinkeln bilden är tagen i.
Nej, det handlar om hur man använder den. Storleken är inte viktigastHandlar väl mer om bredden på handleden än omkretsen?
OT: lange på nato är hets mot folkgrupp.... för att precisera klockentusiast-folkgruppHandledens omfång är ju en viktig faktor när kommer till val av klocka. Men hur grova handleder har folk egentligen? Min egen vänster mäter modiga 17 cm. Finns det någon därute som slår det (större eller mindre)?![]()
mäter till vänster om knölen, där klockan normalt sitter på migMäter ni under eller över knölen?
Jag föredrar att se det som ”skönt rebelliskt”OT: lange på nato är hets mot folkgrupp.... för att precisera klockentusiast-folkgrupp
Störst av de jag kom på iallafallTror inte jag är i närheten av störst men har mätt till ca 19,5cm, kanske 20 när det är varmt. Hur det ser ut på bild handlar ju också mycket om vinkeln bilden är tagen i.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Du har väl ganska kralliga handleder @FreakyLeo ?
Det får jag prova, endast mätt till höger om knöllenmäter till vänster om knölen, där klockan normalt sitter på mig
@-RI- du har väl 25,5 om jag minns rätt?
Hahaha underbart!
Det kan du bli bannad for om du berattar!Jag har 17,5 på vänster och närmre 18 på höger, undra varför?![]()