• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vem har klocksnacks grövsta handleder?

Jag ligger på runt 18,5cm i normalfall. Men garanterat, ett av, forumets mest runda handleder så det ger mig inte så mycket som det borde. Men jag är mest nyfiken på vad @Hoffa har för omkrets?? Med tanke på att han bär upp 47mm pannor bättre än jag bär upp grabbens bamseklocka skulle jag gissa på mellan 25-30cm. @Hoffa, inte blyg nu! Berätta vad du har 😬

Jag har 17cm på vänster arm, och lite större på höger. Jag bär klockan på vänster arm, och det är mätt högt upp där jag brukar ha klockan. Jag undrar vad genomsnittligt mått för män är?

Ca 21cm :) Sen varierar det kraftigt med värmen…

6F54369A-15B7-44A5-AE5C-7C0AB3226F7E.jpeg

AD68B507-1786-4134-9C19-5B343E8294BF.jpeg
86A8B074-69EC-4778-A4F7-8C7A668D8B0F.jpeg

Jag har 17cm på vänster arm, och lite större på höger. Jag bär klockan på vänster arm, och det är mätt högt upp där jag brukar ha klockan. Jag undrar vad genomsnittligt mått för män är?

Jag hittade en uppgift här: 18,4cm är en genomsnittlig mans handledsmått enligt denna sida. Jag har alltså under genomsnittet, vilket jag förstått.

Jag har 19,5cm en normal dag, men varierar mycket beroende på värme. Dock har jag en lite konstig form på min handled vilket gör att jag ofta får laborera en hel del med att flytta länkbitar för att kunna få låset att hamna där jag vill ha det 😅
7C1D8B7F-EF43-428F-B324-1B035967C58C.jpeg

Jag har ungefär samma skillnad, kanskw något större - i mitt fall antar jag att det inte beror på något snusk dock utan att jag spelade väldigt mycket tennis i tonåren... ;)
Jag har nog bara vispat väldigt mycket grädde under tonåren.

Jag har några kompisar som är fd tennisspelare på hög nivå och de har exakt samma "problem".

Några av er kanske följer denna trevliga herre...
1627811585396.png

Jag föreslog att han skulle använda hashtagen #12inch varje gång han postade bilder då han bar sin "grandmothers" klocka ;)

Jag ligger på runt 18,5cm i normalfall. Men garanterat, ett av, forumets mest runda handleder så det ger mig inte så mycket som det borde. Men jag är mest nyfiken på vad @Hoffa har för omkrets?? Med tanke på att han bär upp 47mm pannor bättre än jag bär upp grabbens bamseklocka skulle jag gissa på mellan 25-30cm. @Hoffa, inte blyg nu! Berätta vad du har 😬
Hehe, tror det var typ 21 senast jag måtta, tror det beror dock mer på att jag väger ca 1,2 ton, helheten märks nog mer.

Hehe, tror det var typ 21 senast jag måtta, tror det beror dock mer på att jag väger ca 1,2 ton, helheten märks nog mer.
Wuut, inte mer?!? Inte för att 21 är något litet mått eller så. Men med tanke på hur bra du bär upp pannorna trodde jag ärligt på mer. Men det är ju självfallet inte bara omkretsen som du säger. Helheten samt hur handleden är formad gör ju även sitt.

Tillbaka
Topp