• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vem renoverar min Seiko Pogue?

joh.jonsson

Panerai
Och vad kan det tänkas kosta?
ska beställa hem glas och bezel innan har jag tänkt.

det som behövs är väl en rengöring och oljning. Lägga tillbaka subsekundvisaren (ramlat ner o fastnat i dag/datum visningen) samt en ny krona (kronan finns men stammen har gått av)
polerar någon också? jag vill inte ha battlescars, jag vill ha den i nyskick :)

12194395_10156134661395207_2032398831_o.jpg


Hälsningar Johan.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Och vad kan det tänkas kosta?
ska beställa hem glas och bezel innan har jag tänkt.

det som behövs är väl en rengöring och oljning. Lägga tillbaka subsekundvisaren (ramlat ner o fastnat i dag/datum visningen) samt en ny krona (kronan finns men stammen har gått av)
polerar någon också? jag vill inte ha battlescars, jag vill ha den i nyskick :)

12194395_10156134661395207_2032398831_o.jpg


Hälsningar Johan.
Byter du glas, så kan det bli svårt att få den i nyskick, då originalglas är svåra att få tag på. Finns ersättningsglas att köpa, men de är inte exakt lika som originalet, oavsett vad som står i annonsen. Ingen biggie kanske, men kan vara bra att veta för den kräsna. Eventuellt kan mrPogue polera upp det glaset som sitter på istället. Hoppas du får ordning på den. De är riktigt coola!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Tycker den ser rätt fin ut! Fixa bara glaset och subsekunden samt en service så tycker jag du är hemma! Låt boetten vara! Det går rätt bra att polera glaset med lite tålamod och våtslippapper!:)
 

Exxet

Rolex
Hoppas du har kvar kugghjulet som ska sitta på uppdragsbommen, den som gör att man kan snurra inre vridringen, dom kan tydligen vara svåra att få tag på.
 

joh.jonsson

Panerai
@Exxet

När jag kikar in i kronstamshålet(!?haha) så sitter det ett snedskuret kugghjul där. så den lär finnas kvar. även fast kronan är av så har den suttit i klockan såattsäga med hjälp av en oring och en tejpbit!
 
Topp