• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vem servar era vintage-klockor?

Peppe

Basic
Hej

Jag har över tid köpt på mig ett antal vintage-klockor i mycket bra skick från olika samlare, vilket innebär att de inte är servade på mycket lång tid. Kommer troligen sälja vissa av dem och ersätta med andra om jag känner mig själv rätt men skulle vilja hitta en bra person som kan serva dem åt mig. Kan vara en butik/verkstad eller en privatperson. Viktigast är väl att butiken/verkstaden/personen vet vad de håller på med samt att de inte skinnar mig fullständigt.

Vore mycket tacksam för tips!

Ahh... typiskt @Norrman ... trodde jag gått igenom trådarna men missade naturligtvis i alla fall :) Tror inte jag har någon vettig urmakare lokalt i Eskilstuna så får nog rikta in mig på Stockholm.

Har ni fler tips så ropa till ;)

Lätt att missa ;)
Ahh... typiskt @Norrman ... trodde jag gått igenom trådarna men missade naturligtvis i alla fall :) Tror inte jag har någon vettig urmakare lokalt i Eskilstuna så får nog rikta in mig på Stockholm.

Har ni fler tips så ropa till ;)

Mailade precis till Bergströms angående service på en omega cal 266 från 1952, kan ju återkomma när och om de tar på sig det :happyhappy:

Hej

Jag har över tid köpt på mig ett antal vintage-klockor i mycket bra skick från olika samlare, vilket innebär att de inte är servade på mycket lång tid. Kommer troligen sälja vissa av dem och ersätta med andra om jag känner mig själv rätt men skulle vilja hitta en bra person som kan serva dem åt mig. Kan vara en butik/verkstad eller en privatperson. Viktigast är väl att butiken/verkstaden/personen vet vad de håller på med samt att de inte skinnar mig fullständigt.

Det finns flera duktiga här på forumet. In och kolla i de olika vintagetrådarna :)

Hej

Jag skickade ett par klockor till fruur för service. Fin kommunikation och vad det verkar, ett bra jobb. Inte ad-priser heller.

Fick svar från Bergström i Uppsala som är ad på omega

"266 ska vara ett manuellt urverk, en fullservice av urverk inkl slitagedelar (tex fjäder) samt glas landar på ca 5200:-.
Detta förutsatt att det inte har varit fukt i klocka, så det finns fuktskador i verket."

Om du har vägarna förbi Örebro kan du kika in hos Ahléns ur på Järnvägsgatan. Fixar det mesta, de servar mycket vintage till okej priser. Även Edwalls Ur på Drottninggatan skruvar vintage.

Tillbaka
Topp