• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Förslag Verifierade medlemmar

DRW

Silver
2-Faktor
Skulle gärna se att man som medlem på KS skulle kunna bli verifierade medlem med tex: BankID. Och fått en symbol vid namnet eller liknande.

Det hade gett lite extra trygghet vid köp och sälj. (självklart gäller ändå sunt förnuft)

Senast ändrad:
Gissar att detta är mest relevanta tråden för min fråga:

Jag har slagit på 2 Faktor, men hur ser jag om jag hr fått ”badgen” så jag framstår som seriös nästa gång jag skapar en annons?

Kan man se sin egen badg ? Ahh , kunde man visst när man skrev inlägg 🤷‍♂️😂
Samt om du klickar på din eller någon annans profil.
IMG_20231106_214048.jpg

Jag vill också köpa/byta/sälja, gärna F2F i Stockholm men givetvis även via post. Har inget intresse av att spamma 1000 onödiga inlägg om klockor bara för att få vara med..
Jag får ej heller posta i lifestyle o s v. Så jag kommer aldrig få access till att sälja eller köpa grejer (eller snacka om EDC grejer och annat i de delarna av forumet.)

Jag vill också köpa/byta/sälja, gärna F2F i Stockholm men givetvis även via post. Har inget intresse av att spamma 1000 onödiga inlägg om klockor bara för att få vara med..
Jag får ej heller posta i lifestyle o s v. Så jag kommer aldrig få access till att sälja eller köpa grejer (eller snacka om EDC grejer och annat i de delarna av forumet.)
1000 inlägg? Har väl alltid varit 50 inlägg för tillgång till K o S men det kanske är ändrat?

Jag vet att det är 50, men det är för mycket ändå. Eftersom det ändå bara är spam samt ändå ger 0 extra säkerhet, egentligen.
Bättre med ett omdömessystem (kan vara en sticky tråd där två personer som har gjort en avslutad affär tillsammans postar: "jag har köpt/jag har sålt/jag har bytt med användare X/Y." Också lägger en moderator till det efter avslutad affär i det första inlägget. (X: 5 affärer Y: 4affärer)
Samt krav på 2F. (Eller verifiering/bankid om det öht är möjligt att fixa)
Så kan alla kolla upp om personen är seriös i sticky.
Och låt folk prata lifestyle direkt, kom igen liksom. Varför går det ej ställa frågor där?

Senast ändrad:
BankID kommer inte hända på det här forumet. Varje inloggning kostar då ungefär 1.50kr och får leva högst 60 minuter. Sen lever inte forumet upp till ett gäng andra bestämmelser också.

Inställningar sedan lösenord och säkerhet.

Edit. Såg nu att du spammar hej vilt. Ska du sälja något?

Finns "KS - Pledge Member" och "Paneristi - Titel" att köpa under Accounts\Upgrades om man vill stötta forumet.
Att betala för att bli verifierad och få tillgång till andra funktioner finns alltid, men man vill ju undvika ha hamna i ett "Twitter ala Elon Musk".
Att påtvinga BankId som alternativinloggning eller komplement finns, men som redan skrivits så innebär det en kostnad för forumet. Inte bara i ren avgift till BankId men även administrativt för admin.
Som komplement vid sidan av befintligt användarnamn+lösenord+OTP så kan man implementera "Annons med Bank Id verifiering, mot kostnad". Annonsen blir märkt som verifierad, lite som det är på Blocket. Men återigen, what's in it for everyone?

Finns "KS - Pledge Member" och "Paneristi - Titel" att köpa under Accounts\Upgrades om man vill stötta forumet.
Att betala för att bli verifierad och få tillgång till andra funktioner finns alltid, men man vill ju undvika ha hamna i ett "Twitter ala Elon Musk".
Att påtvinga BankId som alternativinloggning eller komplement finns, men som redan skrivits så innebär det en kostnad för forumet. Inte bara i ren avgift till BankId men även administrativt för admin.
Som komplement vid sidan av befintligt användarnamn+lösenord+OTP så kan man implementera "Annons med Bank Id verifiering, mot kostnad". Annonsen blir märkt som verifierad, lite som det är på Blocket. Men återigen, what's in it for everyone?
Pledge Member finns inte kvar längre dock.

Edit: det verkar vara tillbaka!

Tillbaka
Topp