• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Verk versus boett

Nu finns det ju annat är tre-handlare! Hur ser det ut på en kronograf eller evighetskalender? Inte seriöst i alla fall
Precis samma sak; vissa lyckas och vissa lyckas inte. Lyckas man för mitt subjektiva öga är det inte mer än så.

för övrigt anser jag att glasbaksidor är ett större otyg än integrerade länkar och udda mått på luggar.

Så länge det ser proportionerligt ut på urtavlan är det väl ok och det här med glasbaksidor kan man ju fråga sig hur många som vinner på att ha. I första posten var det ju just Nomos och Omega som avhandlades som gott vs dåligt exempel. Tyvärr är ju även Nomos ganska oproportionerliga i många modeller. Vi kan ju hoppas att TS hittar en klocka som uppfyller kraven, men jag tror det blir både dyrt och svårt.
Fast man måste ju hålla med om att observationen och trådstarten är 99% mer intressant än andra trådstarter här på ks?

Lite tråkigt att hacka på sådant initiativ?

Fast man måste ju hålla med om att observationen och trådstarten är 99% mer intressant än andra trådstarter här på ks?

Lite tråkigt att hacka på sådant initiativ?
Det finns värre trådstarter, absolut ;) Tyvärr är det ju också så 99% av alla urverk i dagens moderna boettstorlekar ser ut. Att ta en omega med slutet baklock som exempel och kalla det "för jäkligt, löjligt, gimick och oseriöst" var väl snarast vad jag reagerade över, med tanke på att det mesta faktiskt ser ut så. Själv har jag en köksklocka som mäter 40cm med ett urverk på 7cm bakom tavlan, där kan vi snacka luft runt kanterna...

Senast ändrad:
Det finns värre trådstarter, absolut ;) Tyvärr är det ju också så 99% av alla urverk i dagens moderna boettstorlekar ser ut. Att ta en omega med slutet baklock som exempel och kalla det "förjävligt, löjligt, gimick och oseriöst" var väl snarast vad jag reagerade över, med tanke på att det mesta faktiskt ser ut så. Själv har jag en köksklocka som mäter 40cm med ett urverk på 7cm bakom tavlan, där kan vi snacka luft runt kanterna...
Jag ansåg nog att frågeställningen var seriöst riktad och då tycker jag det är lite oförskämt att kalla det trollpost.

Även om de där orden uttalades, så var det inte i en och samma mening utan olika poster.

Håller annars med om att Omega gör fina verk (bland dem bästa i världen). Men att slänga in det i en boett sådär, är som att utveckla en effektiv, utrymmesbesparande formel 1 motor för att sedan montera den löst i bakluckan på en minivan.

ferrari-f2002-tipo-051-b-c-v-10-engine-2002-0-1574698243.jpg
Screenshot_20200328_231924.jpg

BarbaBaba...
Har lämnat tråden men om du ska citera mig vill jag att du gör det korrekt... jag sa för jäkligt inte för jävligt

Tillbaka
Topp