• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Verkhållarbleck omega

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Hej.

Märker när jag sätter verket i boetten att de små blecken inte klämmer fast verket som jag vill.
Var hittar jag nya?
Kan någon avgöra om de ser rätt ut?
image.png
 

rogart-63

Patek
Ser ut som om det skulle vara en front loader modell av bilden att döma? Isåfall sitter det inte jättehårt utan kläms fast med glaset senare. Du vrider verket på plats?
Seamaster deville?
Se till att du vrider ringen så den låser verket?
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Omega dynamic.
Den låsern när jag vrider verket men när jag tiltar boetten glappar verket lite.
Japp, frontload.
Tack för ditt svar, då sparar jag tid på att inte leta nya. :)
 

rogart-63

Patek
Omega dynamic.
Den låsern när jag vrider verket men när jag tiltar boetten glappar verket lite.
Japp, frontload.
Tack för ditt svar, då sparar jag tid på att inte leta nya. :)
Så länge som det inte trillar ur om du vänder på boetten så är det lungt . Kanske kan du klämma till dom lite om det är för glappt? Glaset och glasinneringen ska hålla den på plats? Använd original glas !!
 

Camo00

Patek
Härligt formulerad fråga. :)
Körde en klassiker, ut med kronan och sen en plastspruta som man tätar med tunn plast.
Tokenkelt och säkert.
Haha, förlåt för den grammatiska kullerbyttan, dricker vin... :)
Gick det så lätt?
Frågar eftersom jag har en Seamaster De Ville med servicebehov och fint originalglas...
 
Topp