• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Verktyg länk

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor

spammerstakeahike

Pandion
2-Faktor
Håller med @Adro, skippa loctite. Har aldrig haft problem med att en skruv släpper, men det kan va förjävligt att få lös skruvar som sitter med det. Känns det osäkert kan man bara kolla på skruvarna då och då så dom inte börjat gänga ur.

Jag har inte heller haft några problem med lösa skruvar. Brukar kolla om de är inskruvade nån gång i veckan.
 
Denna mejselsats har jag hemma och kan verkligen rekommendera den: https://www.conrad.se/Skruvmejsel-s...ra-12-delar.htm?websale8=conrad-swe&pi=818892

ac2dba45f6cf1795741059be3af23397.jpg
 

Bas

Diamant
Skaffade Loctite för ett tag sedan men kör ärligt talat utan!
Men både min speedmaster länk och Rolex länk hade Loctite när jag justera storleken första gången!
IMG_1896.JPG
 

spammerstakeahike

Pandion
2-Faktor
Skaffade Loctite för ett tag sedan men kör ärligt talat utan!
Men både min speedmaster länk och Rolex länk hade Loctite när jag justera storleken första gången!
IMG_1896.JPG

Loctiten som sitter i skruvarna från fabrik försvinner ju inte heller bara för att skruven tas loss. Det är fortfarande kvar torkat lim i gängorna har jag sett och det i sig håller skruven på plats skulle jag tro.
 
Topp