Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har sammaJag har Bergeon, men köpte AmPro som jag tyckte var mkt bättre från swedol
Går att beställa på nätet?Jag har Bergeon, men köpte AmPro som jag tyckte var mkt bättre från swedol
Det tror jag! Jag köpte iaf i butik. Du är ju snickare? Så alla arbetsbutiker borde ha domGår att beställa på nätet?
Swedols egna märke AmPro är något jag inte ens skulle använda på jobbet. Skulle absolut inte använda det till mina klockor.Jag har Bergeon, men köpte AmPro som jag tyckte var mkt bättre från swedol
Swedols egna märke AmPro är något jag inte ens skulle använda på jobbet. Skulle absolut inte använda det till mina klockor.
Sämre skit får man leta efter, har dragit av åtskilliga mejslar, hylsor, tänger mm Från AmPro
vad ska man ha dåSwedols egna märke AmPro är något jag inte ens skulle använda på jobbet. Skulle absolut inte använda det till mina klockor.
Sämre skit får man leta efter, har dragit av åtskilliga mejslar, hylsor, tänger mm Från AmPro
Jag har aldrig använt just dom där småmejslarna.Intressant, jag har använt AmPro en del utan problem faktist. Både på jobbet och privat. Dock inte utsatt verktygen för värsta trycket om man säger så!
Till små länkskruvar tycker jag dom är riktigt bra!
Mycket bättre än Bergeon som var mycket dyrare!
Vad sägs om grejer som är gjorda för ändåmålet. Typ bergeon mmVa
vad ska man ha då
Jag har aldrig använt just dom där småmejslarna.
Använder grövre grejer på jobbet och där håller dom inte.
Så av princip så köper jag aldrig från dom mer
Jag är inget fan av Ampro men just sånna mejslar på bilden har jag kört i dagligt bruk i ca 5 år utan problem med maskinservice, just dom är bra.Swedols egna märke AmPro är något jag inte ens skulle använda på jobbet. Skulle absolut inte använda det till mina klockor.
Precis som andra skriver så är deras rejälare grejor rent skit, men dessa mejslar har jag inte märkt några konstigheter med. Dessa mejslar bör vara svårt att tillverka så dom inte håller då det är minimala krafter dom utsätts för. Har även liknande mejslar från Whurt (hur fan gör man tyskt y) och clas-olle och har aldrig haft några problem med något av fabrikaten. Tror som sagt det är jäkligt svårt att misslyckas med dessa.
Övertänk inte detta, köp mejslar i rätt storlek så är det inga problem.Va
vad ska man ha då
Vart köpte du tången? Bergeons kostar ju huggorm..Jag kör en bergeon 1,6mm mejsel och en (bergeon-homage) bandstiftstång. Tången är fantastisk till att plocka av länken utan att repa luggarna. Och svar på tidigare fråga i tråden, 1,6mm-mejseln är rätt storlek för oysterlänkarna.
Köpte på eBay, gav $70 tror jag. Så fortfarande rejält dyrt.Vart köpte du tången? Bergeons kostar ju huggorm..
^ och sedan u så är dü hemma.Precis som andra skriver så är deras rejälare grejor rent skit, men dessa mejslar har jag inte märkt några konstigheter med. Dessa mejslar bör vara svårt att tillverka så dom inte håller då det är minimala krafter dom utsätts för. Har även liknande mejslar från Whurt (hur fan gör man tyskt y) och clas-olle och har aldrig haft några problem med något av fabrikaten. Tror som sagt det är jäkligt svårt att misslyckas med dessa.