• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Video: Montering av datumbubbla på en 16660

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Gillar att han tycker att det blev rakt...
FullSizeRender_zpslakjgdsi.jpg
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Superlim bryter ljuset på ett annat sätt än safirglas också. Det blir aldrig bra! Har det problemet på min 16800. Funderar på att byta safir helt enkelt.
Don't i know it ;)
Inte nog med att limmet gör att det ser lite grymligt ut, Rolex har även AR under just datumbubblan på safirmodellerna för att det ska se bra ut.

Gör det bättre själv då!!! ;)
Kommer inte hända, jag lovar! Om något skulle jag snarare försöka plocka loss en datumbubbla
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Don't i know it ;)
Inte nog med att limmet gör att det ser lite grymligt ut, Rolex har även AR under just datumbubblan på safirmodellerna för att det ska se bra ut.

Kommer inte hända, jag lovar! Om något skulle jag snarare försöka plocka loss en datumbubbla

Precis, det blir kaos :rage:

Vi sabrerar av den på fredag!
 

rogart-63

Patek
Jissis :banghead:. Har gjort detta en gång på en klocka. Precis likadant som han gjorde. Kommer inte ihåg men det var inte en Rolex . Det var ett h... te att få rakt . Och att inte få nåt lim utanför. Han ser ut att ha lyckats med bägge.
 
Topp