Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack så mycket!Jag har aldrig klämt på en Steinhart men jag tycket att de verkar vara mycket pang för pengarna!
Du kommer förmodligen inte få så många kommentarer i tråden eftersom det är en Steinhart som i mångas ögon är skitkvallite som vilken ur & pen klocka som helst.
På klocksnack är svårt att få vänner om man intr har "the real deal" så låt stormen blrja. Förövrigt trevlig recension, jag står på din och Steinharts sida!![]()
HahaVarför tudor? I dag finns fövisso BB med in house, men tidigare satt "samma" maskin som i din Steinhart. Nu gillar jag förvisso den lite fläskigare black bay, gillar man ist rolex som är lite smäckrare som är väl inte en Steinhart helt fel? Men det är förstås, vill man vara kung i baren och har taskig självkänsla så funkar det ju inte med en Steinhart!![]()
Ähh! En ETA-dykare under 5 papp är väl alltid bra? Orkar inte aspirera på att vara kung i baren för tillfället så idag kör jag min Davosa på mesh.Tack så mycket!
Det är tyvärr sant det du skriver. Spelar inte jätte stor roll för mig personligen vad folk tycker. Om jag gillar en klocka och den erbjuder väldigt mycket för pengarna enligt mig, är jag nöjd med köpet. Jag har länge velat ha en klocka med "gilt" tavla och visare tex, och jag som student har inte möjligheten att köpa en Rolex 6538 för 400 000kr. Visst finns det tex Tudor Black Bay för ca 30 000kr som har det jag söker. Den kostar dock 5-6ggr mer än Ocean One legacy. Den dagen jag har pengarna att lägga 30k på en klocka kommer jag äga en Tudor Black Bay då det är väldigt mycket klocka för pengarna. Tills dess kommer jag vara nöjd med min Steinhart![]()
Jag håller delvis med om historielektionen. Men Certina har en långt förflutet och har bland annat en spännande historia gällande dykarklockor back in the days, kostar fan inte en förmögenhet ändå! Deras dykare är förvisso aningen simplare i dag. Visst Certina bygger fina klockor och här på ks är det socialt accepterade instegsklockor, tycker fortfarande att Steinhart oc1 är mer pang än en ds dykare från certina om man bortser från historia. Inget ont om Certina, jag äger flera själv.
Ja exakt!Ähh! En ETA-dykare under 5 papp är väl alltid bra? Orkar inte aspirera på att vara kung i baren för tillfället så idag kör jag min Davosa på mesh.
![]()
Davosa kör med Squale 20 atmos-boetten, annars ingen större skillnad mot Stenhård faktiskt.Ja exakt!
Vet inte allt för mycket om Davosa men den ser riktigt trevlig ut måste jag säga![]()
Let haters hate. Steinhart är bra skit och introducera. Varför inte köra båda delarna? Kul med videorecensioner!
![]()
Jaha det låter riktigt trevligt faktiskt. Ska nog kolla upp dem.Davosa kör med Squale 20 atmos-boetten, annars ingen större skillnad mot Stenhård faktiskt.
Så ska det se ut. Två riktigt trevliga klockorLet haters hate. Steinhart är bra skit och introducera. Varför inte köra båda delarna? Kul med videorecensioner!
![]()
Jaha det låter riktigt trevligt faktiskt. Ska nog kolla upp dem.
Tack för tipset. Storleken på Steinhart boett är nog det enda riktiga problemet för mig. Föredrar 40-41mm eller 42 med kortare l2l längd.Gillar du Steinharts lite större boett så kan du ju alltid kolla in Davosa ternos Professional. Lite större än vanliga ternosen.
![]()
Ser riktigt bra ut. Har en CW C60 Vintage på ingång. Hade varit kul att skaffa en av dessa också för att se hur de tre märkena står sig mot varandra.![]()
Då borde vanliga ternosen, med eller utan bubbla, funka för dig. den är 40mm o med mindre lug to lug och med mera krökta bandhorn
Bra videorecension. Följer din kanal nu! Jag har varit sugen på enHej!
Här är min video recension av Steinhart Ocean One Legacy. En riktigt trevlig vintage inspirerad dykare om man kan komma över det faktum att det är ett homage till Rolex 6538.
Tack för att ni kollade/läste
//William
Tack så mycket och roligt att du prenumererar!Bra videorecension. Följer din kanal nu! Jag har varit sugen på en
Steinhart OVM från och till men aldrig slagit till. Jag har egentliga inga
problem med homage men känner
ibland att det kanske är tråkigt. Det
finns ju så många klockor som ändå
har en mer egen stil, typ Squale, Halios m.m. Att vela och fundera hit och dit är ju klockintressets kärna ibland och kanske blir det en Steinhart ändå snart, om inte annat som ett långfinger mot snobberiet.
Behöver ju inte dra det kortet igen. Blir lite för mycket med allt tjat det, nästan löjligt det också!Tycker Steinhart blir lite för mycket med sitt efterliknande av andra klockor. Det blir nästan löjligt på något vis. Men absolut. Jättebra klockor!
Tack så mycket, vad roligt att höra måste jag sägaBra recension. Visste inte att du var svensk, har prenumerat på din kanal ganska länge![]()
Ja kan förstå vad du menar. Inte alls lätt att prata till en kamera , så till jag är bättre är det antingen det eller en massa andra konstiga ljudAlltid roligt med videorecensioner, men jag måste säga att jag mest blev störd av alla småklipp i filmen så det blev svårt att koncentrera sig på innehållet.
Härlig review!
Gillar att du håller på med youtube. Kan tänka mig hur mycket jobb det är krävs med redigering och etc. Grymt jobbat!
// En trogen prenumerant![]()
Tackar, kul att du också prenumerera. Trodde verkligen inte att jag hade såhär många prenumeranter här.Fin klocka bra recension
La till mig som prenumerant på sin kanal
Definitivt från deras hemsida. Inte extra moms eller några tullavgifter(EU) vilket är riktigt skönt. Annars fungerar Gnomon också om du vill ha någon Limited Edition modell.Hur köper man lättast ett stenhjärta, direkt från deras hemsida? Är fasen sugen att ta en titt med egna ögon och bilda mig en egen uppfattning!