Själv kör jag följande som favoriter just nu; ett storkupat vinglas från IKEA till G&T, lagerhaus Old Fashioned, IKEA Selterglas, Duralex espressoglas, Kosta Boda rödvin och små charmiga champagneskålar, köpta online på nån obskyr tysk sajt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vi ramlade in i samma bana tidigare. De är rätt trevliga att dricka ur. Rött, vitt och bubbel är ständigt redo.Min fru gick all in på Iittalas Essence för tio år sedan, och de hänger fortfarande i. Knappast revolutionerande, men helt ärligt så uppskattar jag dem i all dess svennebananighet.![]()
+1 på den. Till drinkar kör jag dessa highball och tumblers: https://www.shop-spiegelau.de/catalogsearch/result/?q=ELEGANCE bra pris och trevliga gedigna glasÄr man intresserade av att dricka vin ur seriösa glas är det ju bara riedel som gäller. Kör deras vinglas efter druva
![]()
Kör samma för rött och vitt. Finns dock andra märken som gör ok serier, exempelvis Zalto..Är man intresserade av att dricka vin ur seriösa glas är det ju bara riedel som gäller. Kör deras vinglas efter druva
![]()
Yes, kör Zalto denk'art till vin... Supertunna och snygga. (och ska vara designade för optimal smakupplevelse, men jag har troligtvis inte paletten för att känna skillnad)Kör samma för rött och vitt. Finns dock andra märken som gör ok serier, exempelvis Zalto..
Zalto Burgundy här. Riktigt sköna i handen och utrymmet hjälper verkligen fram många viner.Yes, kör Zalto denk'art till vin... Supertunna och snygga. (och ska vara designade för optimal smakupplevelse, men jag har troligtvis inte paletten för att känna skillnad)
Hehe.. precis så (fast mina Zalto är "Universal"), men har oxå gamla Intermezzo glas till bjudningar, ett dussin av varje rödvin, vitvin, whisky, snapps...Zalto Burgundy här. Riktigt sköna i handen och utrymmet hjälper verkligen fram många viner.
![]()
Till bords brukar det oftast vara Orrefors Intermezzo-serien köpta på Itallatiden för tio år sedan som dukas fram.
Ja dessa blir lite väl stora ibland, och hoppet ner till Intermezzos flöjtrödvinare lite stort, så jag kommer nog köpa ett gäng mindre Zalto oxå för att täcka luckan.Hehe.. precis så (fast mina Zalto är "Universal"), men har oxå gamla Intermezzo glas till bjudningar, ett dussin av varje rödvin, vitvin, whisky, snapps...
Veritas är inte en modell. Det är en serie.Som många redan sagt - Riedel som gäller! Kan framförallt rekommendera Veritas modellen som är en personlig favorit![]()
![]()
Tycker Champagne & Syrah samt lite ölglas gör jobbet bra som en bas i hyllan. Och du?Veritas är inte en modell. Det är en serie.
Vilken modell föredrar du?
Veritas Champange. Sen resten Gabriel gold.Tycker Champagne & Syrah samt lite ölglas gör jobbet bra som en bas i hyllan. Och du?
Ett par rookie-frågor kring Riedel och andra finare glas. Kan man köra de i diskmaskinen? Hur ömtåliga är de med tanke på att det är så tunt glas, känns de "svåra" att hantera för att de är sköra eller kan man hantera de som "normala" glas utan problem?