Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tråkigt rundpolerad för det priset bara.Tror det finns en hos gripenbro om någon är på jakt
Wow! Vilket skick!Fyller väl på med min
![]()
Upplever som att klockan blir ganska "lång" over handleden.. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det annat än att jag upplever den som att den är lite mer osymmetrisk jämfört med DD. Längd vs Bredd proportionerna blir annorlunda. Men med det sagt ser jag det inte som en nackdel eller något negativt utan det är bara att den helt enkelt upplevs annorlunda.Mycket vackra ur!
Hur bärs de jämfört med en DJ/DD? Gör de två millimetrarna någon skillnad?
Wow! Vilket skick!
Ångrar bittert att jag inte slog till på den här 7019/4 tidigare i år!Ref. 7019/4 med vitguldsring har jag nog aldrig sett innan, antar att det inte finns någon på forumet?
Tveka aldrig.Ångrar bittert att jag inte slog till på den här 7019/4 tidigare i år!![]()
I den gamla skolan så vid service så byte man väl dag/datumskivor om dessa hadde den mista missfärgning eller så. Min är ju precis hemkommen från en urmakare av det gamla gardet. Jag hade slarvat med instruktionerna så jag fick ju tillbaka den polerad och skinande fin. Nu var det väldigt bra gjort så jag är jättenöjd. Urmakaren hade även putsat upp/rengjort index och visare så klockan ser helt fantastisk ut, som ny nästan. Men en sak urisen beklagade var att han inte lyckats fått fatt på nya dag och datum skivor så dessa är restnoterade (precis som tavlorna, men det visste vi om tidigare).Väcker liv i det här gamla härket till tråd med en fråga mest riktad till @Rozzy vars bild jag även lånat.
Hur kan det komma sig att storleken på texten i dagvisningen skiljer sig mellan min, och även @Pistol_Pete DD, och @Rozzy där den senare ser större/högre ut? Alla tre klockorna är, vad jag vet, av ref 7017 från 1969-ish.
Edit: såg i efterhand att @Pistol_Pete klocka är från 70-talet.
Min klocka:
![]()
@Rozzy´s klocka
![]()
@Pistol_Pete´s klocka
![]()
I den gamla skolan så vid service så byte man väl dag/datumskivor om dessa hadde den mista missfärgning eller så. Min är ju precis hemkommen från en urmakare av det gamla gardet. Jag hade slarvat med instruktionerna så jag fick ju tillbaka den polerad och skinande fin. Nu var det väldigt bra gjort så jag är jättenöjd. Urmakaren hade även putsat upp/rengjort index och visare så klockan ser helt fantastisk ut, som ny nästan. Men en sak urisen beklagade var att han inte lyckats få fatt på nya dag och datum skivor så dessa är restnoterade (precis som tavlorna, men det visste vi om tidigare).
Så min tes är att de har olika generationers dag/datum skivor i sig, dvs orginal eller service beroende hur de servats och vart tidigare i historian.
![]()
![]()
![]()
Såg ut att vara i riktigt härligt skick trots att den varit med så länge.Tack, uhm.. Har glömt bort men har för mig att det var -68.. Den är inte i min ägo längre![]()
Det var den som jag och @B1884 ägde, så den har du tittat på och haft i handen..Såg ut att vara i riktigt härligt skick trots att den varit med så länge.![]()
Det var den som jag och @B1884 ägde, så den har du tittat på och haft i handen..
Intressant!I den gamla skolan så vid service så byte man väl dag/datumskivor om dessa hadde den mista missfärgning eller så. Min är ju precis hemkommen från en urmakare av det gamla gardet. Jag hade slarvat med instruktionerna så jag fick ju tillbaka den polerad och skinande fin. Nu var det väldigt bra gjort så jag är jättenöjd. Urmakaren hade även putsat upp/rengjort index och visare så klockan ser helt fantastisk ut, som ny nästan. Men en sak urisen beklagade var att han inte lyckats fått fatt på nya dag och datum skivor så dessa är restnoterade (precis som tavlorna, men det visste vi om tidigare).
Så min tes är att de har olika generationers dag/datum skivor i sig, dvs orginal eller service beroende hur de servats och vart tidigare i historian.
![]()
![]()
![]()
Just nu, mellan 17K och 23K på chrono24Den blåa tavlan är helt fantastisk! Vad går dessa för normalt i riktigt bra skick?
Gäller det även för den blå tavlan? Har fått känslan av att den är lite svårare att få tag på.Just nu, mellan 17K och 23K på chrono24
http://www.chrono24.se/search/index...ery=tudor+7017&searchexplain=true&sortorder=1
Vet ej, det beror på vad man hittar. Vintagemarknaden är lite speciell...Gäller det även för den blå tavlan? Har fått känslan av att den är lite svårare att få tag på.