• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor bär dina kollegor?

ajanOtto

Breitling
Min arbetskompis (man) dök idag upp på arbetsplatsen i denna nyinförskaffade vederstyggelse:

43836_z.jpg
 

Boyka1

Omega
IT-branchen.
18 anställda på bolaget.
Ägaren bär en omega seamaster 300m, säljchefen innehar en daydate helhuld från 90-tal, någon utvecklare har en sub
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Inte så mycket vad de bär men vad de kommer bära. Jag hittade, helt otippat, något så ovanligt som en ung kvinnlig klockvän på jobbet idag. Hon uppskattade min anspråkslösa Seiko och sen kom det fram att hon älskar klockor och ska köpa en Omega Seamaster Professional till sin 30-årsdag. Jag är kär:D
 
Senast ändrad:

Korwax

Omega
2 planet ocean och en steelfish på kollegorna. Chefen kör en certina diver. Ägaren har 3 breitling av okända modeller samt en Sjöö Sandström VW Edition. Jobbet, en bilfirma som säljer VAG .:cool:
 
non of my work mates have any decent watches, neither are they watch enthusiasts. Easy to get away wearing nice pieces because no one will ask annoying questions about my watches. :D
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har inga kollegor, men de andra personerna i min klass på gymnasiet bär DW's och tråkiga Mikael Kors'. Det finns dock en riktigt sportig snubbe som bär en ganska cool Victorinox kronograf som han bär upp riktigt bra.
 

Kapten

Omega
Högsta bossen bär en Rolex sub varvat med en Panerai ceramic
Min egen favoritkombo om jag haft råd:)
Multinationell koncern med flera tusen anställda
 
Jobbar inom börsnoterat bolag (mediabranschen). Varierar kraftigt på klockfronten. Massan bär enklare alternativ men förvånansvärt mycket Rolex i både stål och halvguld, tex Submariner, GMT och Daytona.

Någon Daydate helguld och någon AP, men de är lätträknade...
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
2 kollegor kör Speedy Pro respektive Speedy Date, sedan finns någon Seiko och Tissot.
Resten bär smartwatches eller träningsklockor (vd rockar också bara träningsklockor). Lite tråkigt.
 

ursula

Omega
IT/ekonomi-företag; här är det Apple Watch, nån billig, gammal quartzklocka samt no-name parfymare i gräslig storlek. Dessutom är det en som har en hutlöst stor g-shock...
 

Stofil

Breitling
Finns tyvärr inte särskilt mycket intressant. De enda jag har noterat är ett par justa Seiko, samt vinnaren (utan egentlig konkurrens) en klassisk Speedy. Vet dock att chefen har ett visst intresse så vi får se vad han bär framöver.
 

Oniel

Panerai
blev glad idag när jag kom tillbaka till skolan efter juluppehållet så hade en klasskompis köpt sig eller fått en seiko istället för MK klockan som hon hade tidigare.
 
  • Like
Reactions: Man

davestoni

Panerai
Jobbar på ett IT-företag. För mestadels nya Rolex.
Ser:
Rolex Sea-dweller Red 126600
Sub date Ceramic stål
Sub Ceramic vitguld
GMT Ceramic svart stål
GMT Ceramic grön urtavla helguld
En vit Daytona från 90-tal
Några nyare datejust 40 och 41mm
och även några damer med datejust, någon tvåtonad och fler i stål.
 
  • Like
Reactions: Man

jhes

Omega
Sorry om detta är skrivet tidigare i tråden. Japanerna har ju minst sagt lite annorlunda kultur än oss. Läste ett bara högsta chefen på företaget "fick" använda Grand Seiko, mellanchefer King Seiko och typ avdelningschefer Lord Seiko, vanliga anställda fick ha lågprismodellerna, och det var otänkbart för dom att komma till jobbet med en "chefklocka". Kan va förklaringen på att dom bara senaste åren börjat sälja toppmodellerna utanför Japan?

Mina kollegor har inte klockor, och bryr sig inte heller, noll kommentarer när jag har Rollen på mig
 
Senast ändrad:

Oniel

Panerai
Sorry om detta är skrivet tidigare i tråden. Japanerna har ju minst sagt lite annorlunda kultur än oss. Läste ett bara högsta chefen på företaget "fick" använda Grand Seiko, mellanchefer King Seiko och typ avdelningschefer Lord Seiko, vanliga anställda fick ha lågprismodellerna, och det var otänkbart för dom att komma till jobbet med en "chefklocka". Kan va förklaringen på att dom bara senaste åren börjat sälja toppmodellerna utanför Japan?

Mina kollegor har inte klockor, och bryr sig inte heller, noll kommentarer när jag har Rollen på mig

Japan är ju mycket mer hierarkiskt uppbyggt så kan mycket väl stämma!

Helt annat land men har en kompis som varit mycket i Kina i affärer och där vågar inte människor som är lägre ner i hierarkin säga till de som är högre upp om något är fel (om nu inte detta var dennes uppgift) så att det är mycket mer toppstyrt och att människor ska veta sin plats på ett helt annat sätt än här.

Kan lägga till att jag föredrar vårt sätt!!
 

Oktogon

Panerai
Jobbar på en av storbankerna. Själv har jag en explorer 214270. Många Subs och Speedys.
 
Senast ändrad:

Stefan S

Patek
2-Faktor
Rena öken, bara 5 av 15 som bär klocka, chefen har fejkkronograf :banghead: finns en till med lite intresse som skaffat en ny Tissot automat.
 

Bobbek

Breitling
Börsnoterad retailer. Finns ett par Rolex sub, men börjar gå över mer och mer mot digitala klockor för att kunna se vem som ringer under möten.
 
Topp