ok, hoppas det gick bra på intervjunDet var på en intern arbetsintervju, så det kändes inte passande att börja surra klockormen jag stirrade säkert obehagligt mycket
Försökte göra mig lite rolig över "stötte på en kollega".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
ok, hoppas det gick bra på intervjunDet var på en intern arbetsintervju, så det kändes inte passande att börja surra klockormen jag stirrade säkert obehagligt mycket
Haha, det missade jag heltok, hoppas det gick bra på intervjun
Försökte göra mig lite rolig över "stötte på en kollega"![]()
Man får öva på sitt pokerface iblandMin arbetskompis (man) dök idag upp på arbetsplatsen i denna nyinförskaffade vederstyggelse:
![]()
Förvånad över att många har rolex?Jobbar inom börsnoterat bolag (mediabranschen). Varierar kraftigt på klockfronten. Massan bär enklare alternativ men förvånansvärt mycket Rolex i både stål och halvguld, tex Submariner, GMT och Daytona.
Någon Daydate helguld och någon AP, men de är lätträknade...
Har ägt den modellen så jag borde känna igen den.Är det en Omega SM300 på Bond-Nato jag skådar över kakburken?
![]()
Jag får smyga närmare vid nästa möte. Kanske rentav är en fakeHar ägt den modellen så jag borde känna igen den.
Tycker att både boett, bandhorn och index ser ut som SM300.
Jag får dock ingen hög igenkänningsfaktor av insertet...
Jag tror det är en Spectre, den har ju en annan bezel/insert.Har ägt den modellen så jag borde känna igen den.
Tycker att både boett, bandhorn och index ser ut som SM300.
Jag får dock ingen hög igenkänningsfaktor av insertet...
Ah, kan vara så. Jag hade den vanliga SM.Jag tror det är en Spectre, den har ju en annan bezel/insert.
Sorry om detta är skrivet tidigare i tråden. Japanerna har ju minst sagt lite annorlunda kultur än oss. Läste ett bara högsta chefen på företaget "fick" använda Grand Seiko, mellanchefer King Seiko och typ avdelningschefer Lord Seiko, vanliga anställda fick ha lågprismodellerna, och det var otänkbart för dom att komma till jobbet med en "chefklocka". Kan va förklaringen på att dom bara senaste åren börjat sälja toppmodellerna utanför Japan?
Mina kollegor har inte klockor, och bryr sig inte heller, noll kommentarer när jag har Rollen på mig