• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor bär dina kollegor?

TomasBc skrev:
Min kollega sportar denna:

cartier---W2020005_MED.jpg


Tror Martin Björk kör likadan :cool:

Riktigt cool!
 
JakobZ skrev:
Ja, jag såg tråden på TTT och tar absolut inte någon credd för att jag kom på ett bra ämne. Det är användaren San Gennaro på TTT som ska ha all credd!

Det är en intressant fråga att diskutera och berätta kring! Berätta vilka klockor era kollegor har och gärna inom vilken bransch ni jobbar eller område!

Här i Newcastle jobbar jag inom en industrikoncern. De klockor som finns på kontoret som är värda att nämna är väl IWC, Rolex, Omega och TAG.
I fabriken finns har jag sett några skojiga såsom Cartier och Omega annars mest skräp.

I Sverige arbetar jag på en av de fyra storbankerna och där är det bara en av kollegorna på kontoret, (totalt ca 65 pers) som sportar en skön, han har en DJ i G/S. Resten är typ GANT, Tissot, Seiko (quartz med stora vita urtavlor och NATO)


Hur ser det ut för er?


Tack för credden, men jag snodde ju iden från Rolexforums =)
Kul tråd här med dock.
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Jag fick en ny kollega för någon månad sedan. Idag dök han upp med denna.
 

Bilagor

  • BRATTE.png
    BRATTE.png
    368.5 KB · Visningar: 707
U

urinvånaren

Guest
Egen företagare Byggbranschen samt Fastigheter. med tanke på yrket ,nästan "bara handleder" tyvärr :(
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Arbete: Kontor
Branch: Konsulter inom bygg & anläggning
Antal på kontoret: ca 1700 personer

Har jobbat här i snart fem år och har aldrig sett en enda intressant klocka, jo juste en kille har en Seamaster från 50-talet föresten..

Katastrof :?
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Vi sitter fyra "gubbar" i kåken just nu och dessa klockor finns hos oss, två av dem är mina:

Omega PO XL Chrono
Rolex Sea-Deweller
Oris Divers Titan 'C' Small Second Date
Breitling Navitimer Heritage (i skrivbordslådan)
Longines HydroConquest Large Automatic Blue Dial
 

joey

Cartier
Fick en kollega att köpa en Oysterquartz. I övrigt skräp med undantag för en GMTIIc. Jobbar med IT...
 
Re: Sv: Vilka klockor bär dina kollegor?

Camo00 skrev:
Jobbar som psykolog i skola och på BUP. Mest Hello Kitty. Oftast quartz tror jag. Bland barnen alltså. Har inte sett nån kul klocka bland kollegorna...
Som skolkurator kan jag konstatera att barnen har enbart mobiltele, skolchefen bär en skitig Swatch, säkert 50-årspresent för 15 år sedan. Dessutom går den 10 minuter efter! Ingen lärare, på 5 skolor, eller kuratorskollega har något att titta på.
"Klocka?, vi har ju arbetsmobilen!"
Fy fan vá tråkigt!
Måste byta yrke.
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
De närmaste rolig klocka jag kan komma till i dagsläget på jobbet är några designur och att chefen sitter med en härlig Lolex runt handleden:
3.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Herregud vilken rolex! Snyggt med röd ring. Svart tavla hade varit snygg till den.

Jobbar i bank finans försäkring och på kontoret finns gmt master 2, 2 st tag heuer Carrera, rolex oysterquartz, seamaster, oris, breitling, jlc.
Finns mycket tråkigt också...
Bland våra leverantörer är det hög klass med mycket rollar och någon Glashutte.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Flög med en kapten igår som hade en Festina från 90-talet typ. Har sett två blåa SMP quartz, en aerospace och ett helt gäng 1500-kronors batteridrivna släta seikos/tissots typ. Några har Casio vilket jag medger är rätt oslagbart i funktionssyfte. Just det - har faktiskt sett en B1 också. Mest våra nya som har tunga klockor. I kabinen mycket taxfreeklockor. Har de "fina" klockor så är det med 80% säkerhet kopior. Kör själv en Citizen skyhawk rätt ofta och även min T-touch pilot.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Tyvärr är jag för dålig för att identifiera exakta modeller men på min kontor (media/online-verksamhet med 100 pers anställda) finns åtminstone ett visst klockintresse:

Det finns 3st IWC Pilot Chrono (2st 3717 1st 3777 = min), 2st Rolex subbar, 2st Panerai, 2st Rolex midsize av ngt slag (bärs av två tjejer), en Tag Heuer Monaco, en Longines kronograf av klassiskt snitt samt en Sjöö Sandström. Resten skulle jag säga är 50/50 fördelat mellan ingen klocka alls och nån billig Casio.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Asplund skrev:
Arbete: Kontor
Branch: Konsulter inom bygg & anläggning
Antal på kontoret: ca 1700 personer

Har jobbat här i snart fem år och har aldrig sett en enda intressant klocka, jo juste en kille har en Seamaster från 50-talet föresten..

Katastrof :?

Glömde att en nära kollega faktiskt äger en Speedmaster professional från -67 i grymt jävla skick, men den ligger hemma 19 dagar av 20 :(
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Bank & Försäkring - hade möte med en hög chef som sportade en IWC 3717. Annars har men sett nån sub, omega seamaster samt breitling i korridorerna. Inte så rafflande på det hela taget
 

meo_swe

Audemars
Soldatyrket.
Plutonchefen har en Rolex Sub som är köpt i kosovo (vill jag minnas)
Kompanichefen har en rolex 16570 som han fick i födelsedagspresent av sin fru.

Annars är det mest G-shock, Suunto och luminox som sitter på folk. Finns en och en annan Aqualand, Seamaster och fejkrollar också...
Och en kollega som har en Vostock, om jag lurade på han :D
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
meo_swe skrev:
Soldatyrket.
Plutonchefen har en Rolex Sub som är köpt i kosovo (vill jag minnas)

Kosovo? Känns ju spontant inte som någonstans där man köper en Rolex. Säker på att den är äkta? :D
 

Johan M

Cartier
Zed skrev:
meo_swe skrev:
Soldatyrket.
Plutonchefen har en Rolex Sub som är köpt i kosovo (vill jag minnas)

Kosovo? Känns ju spontant inte som någonstans där man köper en Rolex. Säker på att den är äkta? :D

Min SMP 2232.80 inhandlades i Kosovo (har jag för mig, jag orkar inte kolla kvittot nu) av en finsk FN-soldat, så visst köps det klockor där. Fast det är inte inhemska försäljare utan någon på basen/förläggningen eller vad det nu heter som säljer dem.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Johan M skrev:
Zed skrev:
meo_swe skrev:
Soldatyrket.
Plutonchefen har en Rolex Sub som är köpt i kosovo (vill jag minnas)

Kosovo? Känns ju spontant inte som någonstans där man köper en Rolex. Säker på att den är äkta? :D

Min SMP 2232.80 inhandlades i Kosovo (har jag för mig, jag orkar inte kolla kvittot nu) av en finsk FN-soldat, så visst köps det klockor där. Fast det är inte inhemska försäljare utan någon på basen/förläggningen eller vad det nu heter som säljer dem.


OK där ser man, har nämligen varit i Kosovo och lyxklockor är inte det första man tänker på.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Airbus skrev:
Flög med en kapten igår som hade en Festina från 90-talet typ. Har sett två blåa SMP quartz, en aerospace och ett helt gäng 1500-kronors batteridrivna släta seikos/tissots typ. Några har Casio vilket jag medger är rätt oslagbart i funktionssyfte. Just det - har faktiskt sett en B1 också. Mest våra nya som har tunga klockor. I kabinen mycket taxfreeklockor. Har de "fina" klockor så är det med 80% säkerhet kopior. Kör själv en Citizen skyhawk rätt ofta och även min T-touch pilot.

Har för mig att flygvapnet kört med Aerospace ? en bekant som har en sådan har för mig han sa att den var därifrån när han flög där.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Har inte sett någon spännande klocka på mitt jobb tills för någon dag sedan. En ny tjej på jobbet rockade en 45mm PO med orange dykring. Tyckte det var coolt av en tös tills jag insåg att det var fejk..... Orkade inte ens fråga om den eller var i Thailand hon varit.... Tillbaka på noll.
 

meo_swe

Audemars
Zed skrev:
meo_swe skrev:
Soldatyrket.
Plutonchefen har en Rolex Sub som är köpt i kosovo (vill jag minnas)

Kosovo? Känns ju spontant inte som någonstans där man köper en Rolex. Säker på att den är äkta? :D
Inne på camperna finns ju PX (postage exchange), där man kan köpa allt mellan toapapper till hemmabiosystem.
Mycket whisky och klockor säljs också.
Stjärnurmakarna hade förut också en deal för utlandsstyrkan där man kunde beställa ner klockor till ett ganska bra pris. ;)
 

wagonr

Breitling
Jobbar i försäkringsbranschen med kommunikation och det enda som finns hos oss är lady DJ, Cartier, Bell&Ross och mina, annars är det väldigt tomt...
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
På kontoret har jag lyckats spana in bland annat en aqua terra , en navitimer (äldre) det vanligaste på kvinnliga handleder är halvgammla constellations. Och ett 100-tal daniel wellington.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Jobbar på kontor i finansbranchen. Vi har det mesta. Ett gäng Rolex subs varav en i stål/guld iaf. En DJ och lite kvinnor med äldre rolex modeller. Omega seamasters, PO. Snart en IWC Spitfire Mark IV. Vad jag tror är en JLC sitter på en handled. Nån 90-tals bratte och en drös budgetsschweizare. Om mina japaner såklart. En ganska klar upptäckt är dock att ju högre chef inte innebär dyrare klocka. Snarare tvärt om. Ungtupparna på Sales gillar dyrare ur än de högsta hönsen. :)
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Här i utvecklingsavdelningen på ca 70 anställda, 90% renodlade hög/civilingenjörer. Inte en enda vettig klocka. Mest batteridrivna 1500:- klockor. Dock hade en konsult en Breitling, men han tog med den en enda gång på typ 3 år.
Mek-chefen har en Tissot T-touch i titan.
Utanför vår avdelning har man sett ett par gamla Breitlings som är asfula.
Inte sett en enda Rolex i hela företaget bland 700 anställda. Har varit här sedan 2008. Katastrof!!!
 

Pilot

Panerai
2-Faktor
Tyvärr är jag för dålig för att identifiera exakta modeller men på min kontor (media/online-verksamhet med 100 pers anställda) finns åtminstone ett visst klockintresse:

Det finns 3st IWC Pilot Chrono (2st 3717 1st 3777 = min), 2st Rolex subbar, 2st Panerai, 2st Rolex midsize av ngt slag (bärs av två tjejer), en Tag Heuer Monaco, en Longines kronograf av klassiskt snitt samt en Sjöö Sandström. Resten skulle jag säga är 50/50 fördelat mellan ingen klocka alls och nån billig Casio.
 

Pilot

Panerai
2-Faktor
Tyvärr är jag för dålig för att identifiera exakta modeller men på min kontor (media/online-verksamhet med 100 pers anställda) finns åtminstone ett visst klockintresse:

Det finns 3st IWC Pilot Chrono (2st 3717 1st 3777 = min), 2st Rolex subbar, 2st Panerai, 2st Rolex midsize av ngt slag (bärs av två tjejer), en Tag Heuer Monaco, en Longines kronograf av klassiskt snitt samt en Sjöö Sandström. Resten skulle jag säga är 50/50 fördelat mellan ingen klocka alls och nån billig Casio.

Hej Alfgren!

Ser att du har en IWC 3777!
Tänkte själv köpa en!
Hur känns den för dig e du nöjd?

Mvh
 
Topp