TomasBc skrev:Min kollega sportar denna:
![]()
Tror Martin Björk kör likadan![]()
Riktigt cool!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
TomasBc skrev:Min kollega sportar denna:
![]()
Tror Martin Björk kör likadan![]()
JakobZ skrev:Ja, jag såg tråden på TTT och tar absolut inte någon credd för att jag kom på ett bra ämne. Det är användaren San Gennaro på TTT som ska ha all credd!
Det är en intressant fråga att diskutera och berätta kring! Berätta vilka klockor era kollegor har och gärna inom vilken bransch ni jobbar eller område!
Här i Newcastle jobbar jag inom en industrikoncern. De klockor som finns på kontoret som är värda att nämna är väl IWC, Rolex, Omega och TAG.
I fabriken finns har jag sett några skojiga såsom Cartier och Omega annars mest skräp.
I Sverige arbetar jag på en av de fyra storbankerna och där är det bara en av kollegorna på kontoret, (totalt ca 65 pers) som sportar en skön, han har en DJ i G/S. Resten är typ GANT, Tissot, Seiko (quartz med stora vita urtavlor och NATO)
Hur ser det ut för er?
Som skolkurator kan jag konstatera att barnen har enbart mobiltele, skolchefen bär en skitig Swatch, säkert 50-årspresent för 15 år sedan. Dessutom går den 10 minuter efter! Ingen lärare, på 5 skolor, eller kuratorskollega har något att titta på.Camo00 skrev:Jobbar som psykolog i skola och på BUP. Mest Hello Kitty. Oftast quartz tror jag. Bland barnen alltså. Har inte sett nån kul klocka bland kollegorna...
Asplund skrev:Arbete: Kontor
Branch: Konsulter inom bygg & anläggning
Antal på kontoret: ca 1700 personer
Har jobbat här i snart fem år och har aldrig sett en enda intressant klocka, jo juste en kille har en Seamaster från 50-talet föresten..
Katastrof :?
meo_swe skrev:Soldatyrket.
Plutonchefen har en Rolex Sub som är köpt i kosovo (vill jag minnas)
Zed skrev:meo_swe skrev:Soldatyrket.
Kosovo? Känns ju spontant inte som någonstans där man köper en Rolex. Säker på att den är äkta?![]()
Johan M skrev:Zed skrev:meo_swe skrev:Soldatyrket.
Kosovo? Känns ju spontant inte som någonstans där man köper en Rolex. Säker på att den är äkta?![]()
Min SMP 2232.80 inhandlades i Kosovo (har jag för mig, jag orkar inte kolla kvittot nu) av en finsk FN-soldat, så visst köps det klockor där. Fast det är inte inhemska försäljare utan någon på basen/förläggningen eller vad det nu heter som säljer dem.
Zed skrev:meo_swe skrev:Soldatyrket.
Airbus skrev:Flög med en kapten igår som hade en Festina från 90-talet typ. Har sett två blåa SMP quartz, en aerospace och ett helt gäng 1500-kronors batteridrivna släta seikos/tissots typ. Några har Casio vilket jag medger är rätt oslagbart i funktionssyfte. Just det - har faktiskt sett en B1 också. Mest våra nya som har tunga klockor. I kabinen mycket taxfreeklockor. Har de "fina" klockor så är det med 80% säkerhet kopior. Kör själv en Citizen skyhawk rätt ofta och även min T-touch pilot.
Inne på camperna finns ju PX (postage exchange), där man kan köpa allt mellan toapapper till hemmabiosystem.Zed skrev:meo_swe skrev:Soldatyrket.
Tyvärr är jag för dålig för att identifiera exakta modeller men på min kontor (media/online-verksamhet med 100 pers anställda) finns åtminstone ett visst klockintresse:
Det finns 3st IWC Pilot Chrono (2st 3717 1st 3777 = min), 2st Rolex subbar, 2st Panerai, 2st Rolex midsize av ngt slag (bärs av två tjejer), en Tag Heuer Monaco, en Longines kronograf av klassiskt snitt samt en Sjöö Sandström. Resten skulle jag säga är 50/50 fördelat mellan ingen klocka alls och nån billig Casio.
Tyvärr är jag för dålig för att identifiera exakta modeller men på min kontor (media/online-verksamhet med 100 pers anställda) finns åtminstone ett visst klockintresse:
Det finns 3st IWC Pilot Chrono (2st 3717 1st 3777 = min), 2st Rolex subbar, 2st Panerai, 2st Rolex midsize av ngt slag (bärs av två tjejer), en Tag Heuer Monaco, en Longines kronograf av klassiskt snitt samt en Sjöö Sandström. Resten skulle jag säga är 50/50 fördelat mellan ingen klocka alls och nån billig Casio.