• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor/märken blev 2016 års hype?

Jag skulle vilja hävda att 16710 gjorde sin stora prisresa under våren och sommaren 2015 efter att Rolex på Basel samma år meddelande att GMT-C med pepsi inlägg släpptes, i vitguld. Under hösten vintern 2014/15 gick det att köpa sig en 16710 från -06/07 (07 sista tillverkningsåret) för ca 40-42'. Ett halvår senare låg dem på ca 70'.
Hur vet jag detta? Jag sålde min 16710 från 07 i februari 15 för 42' :grumpy:
Spot on. 16710 har haft en enorm prisutveckling.
Frågan är om de inte peakat nu - som prisbilden ser ut nu är det ju inte många tusenlappar upp till en bättre beg 114060/116610 med SEL, glidelock, garanti och hela köret....

Spot on. 16710 har haft en enorm prisutveckling.
Frågan är om de inte peakat nu - som prisbilden ser ut nu är det ju inte många tusenlappar upp till en bättre beg 114060/116610 med SEL, glidelock, garanti och hela köret....
Varför gå från gmt till sub dock o_O

men absolut, tror de halvmoderna (typ -90s) gmt peakar typ nu. De bör inte kunna bli så mycket dyrare tänker jag.

Varför gå från gmt till sub dock o_O

men absolut, tror de halvmoderna (typ -90s) gmt peakar typ nu. De bör inte kunna bli så mycket dyrare tänker jag.
Sant. Men inte måga tusenlappar upp från en fin 16710 (t.ex en fullset & servad) till en bättre beg GMT då (sexsiffrig).

Om (när) Rolex höjer listpriserna i januari följer väl 16710 med ett snäpp upp antar jag. Annars lär de peaka snart.

Tillbaka
Topp