• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är bäst, Citizen Promaster NY0040 eller Seiko SKX007?

Ska jag köpa Citizen Promaster NY0040 eller Seiko SKX007?

  • Seiko

    Röster: 38 59.4%
  • Citizen

    Röster: 26 40.6%

  • Totala väljare
    64

Icaras

Rolex
Sådär ja! Fett å klassiskt. När den här dök upp på tratten så lade sig ett stilla, självklart lugn i mitt sinne. Så klart att herrn ska ha en Aqualand:)
image.jpg
Grymt! :)
 

Stian

Breitling
Min stemme går til SKX007, flott ur som passer mange forskjellige reimer! Forøvrig så er NY0040 ikke så værst den heller :)
 

Jonte73

Audemars
007 an såklart, klassisk klocka som tål det mesta.
Mycket prisvärd och hittas från 1100 spänn !
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Jonte73 och Stian, tack för att ni röstade men ni röstade fel och dessutom för sent. Rätt svar var Citizen Aqualand:)

Tack Aboynamedsue, ska givetvis posta och kolla in aqualandtråden. Den här klockan ligger mig varmt om hjärtat och jag håller på att författa en egen tråd om den första jag köpte 1993.
 
Att välja ett märke pga utbudet av tillbehör måste ju betyda att man inte är nöjd med originalet...

Själv funderar jag på att köpa en Citizen ny2300 och det är pga priset och den mindre storleken.

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Jaha, det visade sig att Chuck som svarade först i tråden hade rätt. Citizen. Det blev en Aqualand som är på service och igår landade en moddad Promaster :) Tack rogart-63! Ska testa den med ett sharkmesh så småningom men än så länge duger det med nylon.
IMG_0707.JPG
 

box

Omega
2-Faktor
Måste nog prova en NY0040 känner jag.

Tycker att Orient Ray är värd att nämnas också, väldigt trevlig pjäs. Min 007 har fått legat i lådan sen jag fick min Ray.(Lånad bild)
787691d1344615775-orient-ray-vs-seiko-007-orient-ray-seiko-skx007-29-11-2011-1.jpg
 
Topp