• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den mest unika klockan du haft på din handled?

Målarn

The Steak
Ovanligaste vetefaen, men mest exotisk är nog Midasen som ligger här och skräpar. Ovanligaste är nog någon random, typ hermetic Omegan eller min nya Rolex cushion (andra upplagan oyster från Rolex).

Verkar som folk droppar de dyraste dinkorna de haft på armen dock...

Japp Aurum för det är samtidigt dem Ovanligaste jag haft på armen :)
 

Charles_

Rolex
De flesta av Linde Werdelins klockor är limiterade till färre än 100 ex. Här är deras nya SpidoLite II "Tech":



Forged carbon och bezel i guld. Snygg kontrast :)
 

P-A

Sir Spamalot
En daytona i rosé. Skulle inte sitta fel, men det fins ändå många andra som jag hellre köper för den pengen!
 

MortenKN

Breitling
Den vildeste Klocka jeg har prövet på armen er helt klart en Richard Mille RM010 - Och också den absolut mest komfortable. Min drömklocke
 
En handgjord Steenman är jag nog ganska ensam om. Eller nån annan som har en?
RIMG0849.jpg
IMG_5235.jpg
 
U

urinvånaren

Guest
Ovanligaste vetefaen, men mest exotisk är nog Midasen som ligger här och skräpar. Ovanligaste är nog någon random, typ hermetic Omegan eller min nya Rolex cushion (andra upplagan oyster från Rolex).

Verkar som folk droppar de dyraste dinkorna de haft på armen dock...
Skräpar Midasen för mycket så har jag plats för den! ;)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Mest ovanlig klockan...ja....jag har en PO 8500 och en sub 116610ln. Vilken är mest ovanlig? Subben har väl varit i produktion ett år längre än POn så min planet ocean 8500 är nog den mest ovanliga klocka jag provat.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
De flesta av Linde Werdelins klockor är limiterade till färre än 100 ex. Här är deras nya SpidoLite II "Tech":



Forged carbon och bezel i guld. Snygg kontrast :)
Intressant pjäs, men är den inte lite väl lik AP ROO Carbon för att det ska kännas ok?

Vissa av deras klockor ser rätt coola ut, men hur uppfattar du känslan i dem du som provat?
 

Charles_

Rolex
Intressant pjäs, men är den inte lite väl lik AP ROO Carbon för att det ska kännas ok?

Vissa av deras klockor ser rätt coola ut, men hur uppfattar du känslan i dem du som provat?
Jag älskar designen på deras nya modeller; de äldre klockorna är lite si och så. Kvalitétsmässigt håller de också hög klass.

Ska bli kul att se hur deras Forged Carbon håller. Jag har sett FC från AP som nötts rejält och inte ser så bra ut efter lite användning. Men på vilket sätt menar du att den liknar en ROO mer än att boetten är gjord i samma material? Jag ser inga andra likheter egentligen.
Ha ha, WTF? En riktig Inspector Gadget-klocka.. är den 4:06 där?

Den var inga problem att smyga in den under manchetten va...
Stämmer bra! En Urwerk står extremt högt på min vill ha-lista :) Här är en till jag såg på en handled:



Det är en UR-103 i stål med en titanaluminiumnitrid-beläggning som ska vara den starkaste beläggningen som finns i klockvärlden :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Men på vilket sätt menar du att den liknar en ROO mer än att boetten är gjord i samma material? Jag ser inga andra likheter egentligen.


Kanske inte 100% lika, men de kör båda liknande stil, tex boetter, skruvar, mix av material, strapts etc. Fick bara känskan att LW gillade AP ROO stilen och var inspirerade av dem...
linde_werdelin_spidolite_tech_gold_front_2.png



audemars-piguet-royal-oak-offshore-grand-rix-rose-gold-sihh-2010-thumb-450x440-5326.jpg
 
Topp