• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Hej allihopa!

Vad vore livet utan mål? Tänk att vakna varje morgon och ha något att se framemot! Gör ju både vardagarna/arbetsdagarna mer meningsfulla.

Själv äger jag en 116610LN, blev faktist min första klocka jag köpte någonsin. Rätt så imponerande kan man tycka!
Är helt enkelt jätttenöjd med den. Att bara få kolla på den är värt pengarna. Helt magsiskt.

Men nu är det så att det är dags att sträva efter nytt mål vad gäller klockor. Jag vet faktist inte vilken klocka jag ska köpa? Jag kan finna jättemånga klockor snygga. Kan börja med att jag inte vill ha någon guld eller stål/guld klocka.

Jag har faktist kollat på följande:
Audemars Piguet Royal ark, stål med helst en vit urtavla. 37/41mm
Rolex yachtmaster II: 116680
Rolex Daytona: 116500 (jag vet att kötiden på den är åratal)
Patek Philippe Aquanaut: 5167 (helst med stålarmbandet, sen kan man köpa armbandet i gummi också)
-------

Jag vet faktist inte vilken klocka jag ska köpa?
Hmm.. Väldigt fundersam...

Trevlig afton på er!

Hälsningar,
Jappdapi
 

Oniel

Panerai
Finns en lång lista med klockor jag gärna testar men för tillfället får jag vänta ett bra tag innan det blir en ny klocka.

Dem jag skulle vilja testa är:
Rolex gmt pepsi
Breitling navitimer
Rolex Explorer 1 36 mm och
Omega speedmaster

Och detta är bara dem klockorna som känns som inom ett rimligt prisspann ;)
 

mglaum

Panerai
Tudor Heritage Black Bay med svart Bezel, sen Explorer 1, sen Sinn EZM3, sen IWC Aquatimer 2000 3536 och sen en JLC Reverso, sen en Tudor Submariner och en Glashütte Original Senator. Kanske kommer bli en del de-tours på vägen men det är den tänkta samlingen och inköpen för kommande tre åren.
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Finns en lång lista med klockor jag gärna testar men för tillfället får jag vänta ett bra tag innan det blir en ny klocka.

Dem jag skulle vilja testa är:
Rolex gmt pepsi
Breitling navitimer
Rolex Explorer 1 36 mm och
Omega speedmaster

Och detta är bara dem klockorna som känns som inom ett rimligt prisspann ;)

Men vilken hade jättegärna velat ha?
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Hmm två helt olika klockor... Frågan är vad du egentligen har för klocka/klockor idag? Har man en stålklocka så kanske du köra på en Pam annars är en 11610 ingen dålig idé
Kör owg med klocka enligt nedan. Typ motsatsen.
IMG_2046.JPG


Kom på att den där ana/digi langen @hook körde skulle passat bra. Men den blir inte mitt nästa köp.
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Tudor Heritage Black Bay med svart Bezel, sen Explorer 1, sen Sinn EZM3, sen IWC Aquatimer 2000 3536 och sen en JLC Reverso, sen en Tudor Submariner och en Glashütte Original Senator. Kanske kommer bli en del de-tours på vägen men det är den tänkta samlingen och inköpen för kommande tre åren.

Kör så det ryker... Men när vill du helst ha den första, "Tudor Heritage Black Bay med svart Bezel"?
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Hade ingen koll på denna, men efter lite uppläsning och bildgoogling så måste jag säga att jag gillar den skarpt. Snyggt!
Habring2 är solida grejer finns massa kul att läsa och kika på även inhouse. Väl känt är att Richard Habring jobbade på iwc på 90 talet och uppfann Doppelchrono baserat på ETA. Så när patentet gick ut startade han och hans fru upp Habring2!
 
Seiko SKX009.

Vet att det är en rätt "trist" klocka. Väldigt vanlig och inte särskilt unik i klockkretsar, men det måste väl finnas en anledning till varför den är så poppis? ;)
Blir min första automatiska klocka av lite kvalitet, troligtvis inte den sista. :)

Jag håller på att gå ner i vikt och försöker motivera mig till att fortsätta genom att sätta olika mål och belöningar. Att köpa en sån här är min nästa belöning. Bara 1,6 kilo kvar att tappa innan jag "får" gå och handla. :D
 
Topp