• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din winder?

niclashill

Silver
Ja, jag vet det finns allmänna trådar om winders, men tänkte vi kunde köra en inventering (funderar själv på en ny nu). Och bespara oss "har inte"/"vill inte ha"/"det är skadligt för urverket" etc. Detta är en positiv tråd.

Så, vilken är din winder och varför?

Min just nu är en eilux, fejkläder men ändå hyfsat snygg och diskret. Batteridrift, skönt mobil.

Älskar mina Rapport London. Nästintill ljudlösa och får till en bra laddning.
20171022_185653.jpg

Körde med en Modalo för 6 klockor, men den strejkade efter ett tag. Så nu står den på vinden.
Typ en sån här:
53dc930cca8bb35406b14055f80114cd.jpg

IMG_20160902_170853.jpg
Nöjd med den här. 3 Olika hastigheter och och snurrar åt båda hållen, går även att ha olika inställningar för varje klocka. Är tyst och går på batteri och ström, drar väldigt mycket batteri så jag kör med sladd.
IMG_20160902_170923.jpg

Jag kör en Modalo för 3 klockor. Tanken var att ha 3 roterandes och en på armen, men kan behöva utöka snart :p Jag är dock nöjd med köpet. Man kan ställa hastig och rotation per klocka. Tyst och snygg är den med :)

IMG_4612.JPG

IMG_4611.JPG

5BE7FA9D-F0F0-4FC7-A151-D7E7A06A2039.jpeg
1E3AAD40-31ED-4509-8377-4712D79CF41E.jpeg

Modalo för två klockor. Funkar bra! Dock är den rätt stor tycker jag, men den står undangömd i en walk in closet så det är inte hela världen. Numera (till skillnad från när bilden togs) så vänder jag den ena klockan så att kronorna pekar åt var sitt håll, för att inte riskera att en krona repar boetten på den andra klockan. Framöver hoppas jag utöka samlingen och då blir det till att leta efter en ny med plats för flera klockor.

sålt min....jag är inte negativ men jag fick bra betalt :)
5BE7FA9D-F0F0-4FC7-A151-D7E7A06A2039.jpeg
1E3AAD40-31ED-4509-8377-4712D79CF41E.jpeg

Modalo för två klockor. Funkar bra! Dock är den rätt stor tycker jag, men den står undangömd i en walk in closet så det är inte hela världen. Numera (till skillnad från när bilden togs) så vänder jag den ena klockan så att kronorna pekar åt var sitt håll, för att inte riskera att en krona repar boetten på den andra klockan. Framöver hoppas jag utöka samlingen och då blir det till att leta efter en ny med plats för flera klockor.
Jag brukade sätta de i början på kudden... Ser att subben har 2mm kvar (till höger) :)

Körde med en 8+9 XTELARY från Ebay inne i garderoben. Funkade kanon. Nu ändrat förvaringslösning och då fick den inte plats längre så nu blir det till att ställa tid och datum varje morgon...

upload_2017-10-22_22-4-34.png

Jag kör en Modalo för 3 klockor. Tanken var att ha 3 roterandes och en på armen, men kan behöva utöka snart :p Jag är dock nöjd med köpet. Man kan ställa hastig och rotation per klocka. Tyst och snygg är den med :)

IMG_4612.JPG

IMG_4611.JPG
Exakt denna har jag! Däremot missnöjd.. har haft den ett år snart och den "laddar inte vissa klockor (läs framförallt Hublot och Panerai) som har relativt kort gångreserv. Största problemet är att 2 av "klockgriparna" (där man fäster sina klockor) har gått totalt sönder. Och då menar jag att dom i princip bara fallit isär som lego i mina händer.. Och det ska betonas, att jag är extremt försiktig och pedantisk, inte minst när det kommer till klockor och dess tillbehör...
Hoppas denna tråd kan ge mig lite tips på andra winders!!

Exakt denna har jag! Däremot missnöjd.. har haft den ett år snart och den "laddar inte vissa klockor (läs framförallt Hublot och Panerai) som har relativt kort gångreserv. Största problemet är att 2 av "klockgriparna" (där man fäster sina klockor) har gått totalt sönder. Och då menar jag att dom i princip bara fallit isär som lego i mina händer.. Och det ska betonas, att jag är extremt försiktig och pedantisk, inte minst när det kommer till klockor och dess tillbehör...
Hoppas denna tråd kan ge mig lite tips på andra winders!!

Hm, kanske ett måndags exemplar? Har du pratat med Modalo om det? Har inte haft nåt problem med laddningen eller hållarna... än så länge :)

Hm, kanske ett måndags exemplar? Har du pratat med Modalo om det? Har inte haft nåt problem med laddningen eller hållarna... än så länge :)
En av hållarna är utbytt redan och andra kommer jag ta med till ni AD inom kort.. Men ärligt, jag köpte allt väldigt billigt och får idag betala priset.. Som min kära farmor alltid så, köper man billigt köper man dyrt.. Rapport nästa!!!!

Snygg!
Måste du även starta via app, eller är det bara inställningarna?
Nätkabel funkar?

Den sköts helt via app. Enda fysiska knappen (som jag hittat) är On/Off. Efter program är startat kan man inte ansluta till windern med appen igen utan då krävs det att man fipplar med knapp och nätkabel en gång, till exempel om man byter klocka och då vill byta program.

Jag har än så länge endast kört med nätkabel, finns uppladdningsbart batteri i manicken om jag förstått det rätt.

Tillbaka
Topp