• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din winder?

Den sköts helt via app. Enda fysiska knappen (som jag hittat) är On/Off. Efter program är startat kan man inte ansluta till windern med appen igen utan då krävs det att man fipplar med knapp och nätkabel en gång, till exempel om man byter klocka och då vill byta program.

Jag har än så länge endast kört med nätkabel, finns uppladdningsbart batteri i manicken om jag förstått det rätt.

OK, men om du kör samma program hela tiden (enbart en klocka), måste du ändå starta windern med appen - eller räcker det att trycka på on-knappen?

OK, men om du kör samma program hela tiden (enbart en klocka), måste du ändå starta windern med appen - eller räcker det att trycka på on-knappen?

Jag kan inte med 100% säkerhet att jag minns rätt nu men jag har för mig att det inte är några problem att öppna luckan och byta klocka. På så sätt är det inga problem.

Äh, nu funkade det att byta program från appen också plötsligt

Hej.
Jag letar efter en winder med plats för 4 klockor, har ni något tips på en med hyfsad bra kvalité men inte allt för dyr? Ska kunna laddas med kabel.
Tack :)

Återkoppling. Det blev en sådan här. Billig och clean. 650 tpd, perfekt för mina två.
upload_2017-10-24_16-49-5.png

(lånad nätbild)

Köpte en sån här på ebay för en tusenlapp. Separat styrning av vänster och höger halva, roterar med- eller motsols samt åt båda hållen i olika intervaller. Håller i alla fall klockorna uppdragna och låter fjädern vila mellan varven. Även om den inte låter jättemycket kunde den vara tystare men för mig spelar det ingen större roll eftersom jag har den i arbetsrummet.
IMG_2043.JPG

Modalo Royal 8 Tower Winder, grymt snygg att bygga in och man kan rotera alla 8 helt individuellt med snygg digital display, men ska säljas då jag inte använder den längre....

Tillbaka
Topp