• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken ad för polering av Rolex (114060)?

Yes. Skickade 5513 via nymans ner till Rolex. Resultatet blev ljusår ifrån vad jag kunnat jämföra mig till vid poleringar gjorde i Sverige (hos tex nymans själva).

BE896B6F-A441-4D62-943E-DF5E859280E1.jpeg
Är det bara att stövla in och säga typ hej jag vill serva och polera min klocka men inte hos er skicka den till Rolex?:)

Det är ju en dykarklocka som ska användas och ett och annat märke på boetten är väl helt naturligt. Det blir fler och du hamnar bara i en ond cirkel och riskerar att bli överdrivet försiktig om du börjar polera dessa. Använd den och strunta i de där märkena, se det som en del av klockans liv...

Måste man ta omvägen vi ad?
I Rolex fall tror jag det är nödvändigt. Har inte hört om någon som lyckats skicka direkt ner till den själv, även om det säkert är möjligt. Sen är det lite meckigt att skicka serviceärenden utanför EU så den administrationen låter jag gärna någon annan göra :p

I Rolex fall tror jag det är nödvändigt. Har inte hört om någon som lyckats skicka direkt ner till den själv, även om det säkert är möjligt. Sen är det lite meckigt att skicka serviceärenden utanför EU så den administrationen låter jag gärna någon annan göra :p
AD tar väl ca 2500 i frakt också har jag för mig.

Ok, hade ett garantiärende på en USA-köpt hulk. Då sa de att de skulle kosta mig 2500kr att skicka ner den på garantin. Men de kunde lösa det i sin verkstad för 2400kr.

Ok, hade ett garantiärende på en USA-köpt hulk. Då sa de att de skulle kosta mig 2500kr att skicka ner den på garantin. Men de kunde lösa det i sin verkstad för 2400kr.
Det kan absolut vara att jag inte är uppdaterad på prislappen, men i spannet 1500-2500:- är nog då en rimlig uppskattning. Kan vara att just Schweiz blir dyrare än att skicka till än Richemont i Amsterdam.

Det kan absolut vara att jag inte är uppdaterad på prislappen, men i spannet 1500-2500:- är nog då en rimlig uppskattning. Kan vara att just Schweiz blir dyrare än att skicka till än Richemont i Amsterdam.
Tänkte spontant när de nämnde just det priset, att det var för att jag skulle lämna till dem istället.

Nymans kör den där med jämna mellanrum för att slippa fylla sitt AD-ansvar. Gång för annan konstateras det att ”World Wide” betyder ”World Wide” med att AD, speciellt sådana som säljer Rolex, gärna vill undvika att göra sitt jobb om klockan inte är köpt hos dem och ägs av originalköparen som kan stå på ett ben och hålla andan i femton sekunder. Maila Rolex, gå till en annan AD med betala för fan inte över 2 lax för det som ska gå på garanti.

Nymans kör den där med jämna mellanrum för att slippa fylla sitt AD-ansvar. Gång för annan konstateras det att ”World Wide” betyder ”World Wide” med att AD, speciellt sådana som säljer Rolex, gärna vill undvika att göra sitt jobb om klockan inte är köpt hos dem och ägs av originalköparen som kan stå på ett ben och hålla andan i femton sekunder. Maila Rolex, gå till en annan AD med betala för fan inte över 2 lax för det som ska gå på garanti.
Jo vi diskuterade detta fram och tillbaka och de sa ju att det endast gällde om jag köpt den hos dem.
Det som var mest underligt var hur denna sub kommit igenom kvalitetskontrollen med en datumförstoring som förstorade ca hälften mot normalt. Såg på Rolexforum att jag inte var ensam om detta fenomen. Man kan tycka att i ett sådant läge vore det ju inget snack om att AD byter och får ersättning från Rolex. Men de stod på sig att de inte skulle få ersättning om det utfördes på detta sätt.

Sorry om vi hamnade OT. Var bara intresserad vad kostnaden skulle bli vid polering hos Rolex kontra AD.

Tillbaka
Topp