Admm
KS Explorers Club
Det är lite svårt och säga om det drar ner mycket, men helt klart så reflekteras detta oftast i ett pris.drar hack och liknade ner priset mycket?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är lite svårt och säga om det drar ner mycket, men helt klart så reflekteras detta oftast i ett pris.drar hack och liknade ner priset mycket?
Är det bara att stövla in och säga typ hej jag vill serva och polera min klocka men inte hos er skicka den till Rolex?Yes. Skickade 5513 via nymans ner till Rolex. Resultatet blev ljusår ifrån vad jag kunnat jämföra mig till vid poleringar gjorde i Sverige (hos tex nymans själva).
![]()
Japp, precis så.Är det bara att stövla in och säga typ hej jag vill serva och polera min klocka men inte hos er skicka den till Rolex?![]()
En hel del, räknar med minst en 500 hundring i värdeminskningen!Haha exakt, planerar att ha klockan i förhoppningsvis många år också Jag är jävligt ny till Rolex och lite dyrare klockor, drar hack och liknade ner priset mycket? Edit: kontra att polera!
Måste man ta omvägen vi ad?Japp, precis så.
Bra beslut.Låter som att det är för mycket meck och att polering kanske inte är så jäkla bra för klockan! Jag hoppar polering och njuter av klockan istället. Tack för alla snabb svar och engagemang hos er!
I Rolex fall tror jag det är nödvändigt. Har inte hört om någon som lyckats skicka direkt ner till den själv, även om det säkert är möjligt. Sen är det lite meckigt att skicka serviceärenden utanför EU så den administrationen låter jag gärna någon annan göraMåste man ta omvägen vi ad?
AD tar väl ca 2500 i frakt också har jag för mig.I Rolex fall tror jag det är nödvändigt. Har inte hört om någon som lyckats skicka direkt ner till den själv, även om det säkert är möjligt. Sen är det lite meckigt att skicka serviceärenden utanför EU så den administrationen låter jag gärna någon annan göra![]()
Krons och Nymans tar bara betalt för frakten, 1500:-, om du nekar ett KF. Om du servar är det inkluderat i priset. Vet inte hur det funkar Rob.AD tar väl ca 2500 i frakt också har jag för mig.
Det kan absolut vara att jag inte är uppdaterad på prislappen, men i spannet 1500-2500:- är nog då en rimlig uppskattning. Kan vara att just Schweiz blir dyrare än att skicka till än Richemont i Amsterdam.Ok, hade ett garantiärende på en USA-köpt hulk. Då sa de att de skulle kosta mig 2500kr att skicka ner den på garantin. Men de kunde lösa det i sin verkstad för 2400kr.
Tänkte spontant när de nämnde just det priset, att det var för att jag skulle lämna till dem istället.Det kan absolut vara att jag inte är uppdaterad på prislappen, men i spannet 1500-2500:- är nog då en rimlig uppskattning. Kan vara att just Schweiz blir dyrare än att skicka till än Richemont i Amsterdam.
Är det den som sabrerats med?Se detta som en tröst, det kunde varit värre.
![]()
Se detta som en tröst, det kunde varit värre.
![]()
Nymans kör den där med jämna mellanrum för att slippa fylla sitt AD-ansvar. Gång för annan konstateras det att ”World Wide” betyder ”World Wide” med att AD, speciellt sådana som säljer Rolex, gärna vill undvika att göra sitt jobb om klockan inte är köpt hos dem och ägs av originalköparen som kan stå på ett ben och hålla andan i femton sekunder. Maila Rolex, gå till en annan AD med betala för fan inte över 2 lax för det som ska gå på garanti.Ok, hade ett garantiärende på en USA-köpt hulk. Då sa de att de skulle kosta mig 2500kr att skicka ner den på garantin. Men de kunde lösa det i sin verkstad för 2400kr.
Jo vi diskuterade detta fram och tillbaka och de sa ju att det endast gällde om jag köpt den hos dem.Nymans kör den där med jämna mellanrum för att slippa fylla sitt AD-ansvar. Gång för annan konstateras det att ”World Wide” betyder ”World Wide” med att AD, speciellt sådana som säljer Rolex, gärna vill undvika att göra sitt jobb om klockan inte är köpt hos dem och ägs av originalköparen som kan stå på ett ben och hålla andan i femton sekunder. Maila Rolex, gå till en annan AD med betala för fan inte över 2 lax för det som ska gå på garanti.
Du hittade inte din hammare?
Jag tror det har funnits olika priser beroende på vilket land klockan skickas till så det kan nog stämma bra med 2500:- till Schweiz.Tänkte spontant när de nämnde just det priset, att det var för att jag skulle lämna till dem istället.
Vad har du gjort? Måste ju vara något fel med stålet, jag har gjortt riktiga idiot- saker med mina klockor och aldrig fått ett så djupt jack någonsin.Se detta som en tröst, det kunde varit värre.
![]()
Du har inte levt som @snoozarn med sinVad har du gjort? Måste ju vara något fel med stålet, jag har gjortt riktiga idiot- saker med mina klockor och aldrig fått ett så djupt jack någonsin.
Förmodligen dessa som kan ha tillverkats under natten när vanliga arbetarna på Rolex gick hem, därav sämre stål.Vad har du gjort? Måste ju vara något fel med stålet, jag har gjortt riktiga idiot- saker med mina klockor och aldrig fått ett så djupt jack någonsin.
Men jag har hört att eftersom dessa bara tillverkades under vissa nattpass så är dessa mer eftertraktade?Förmodligen dessa som kan ha tillverkats under natten när vanliga arbetarna på Rolex gick hem, därav sämre stål.![]()
”Rare”Men jag har hört att eftersom dessa bara tillverkades under vissa nattpass så är dessa mer eftertraktade?