• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken AP ROO ...

Är som flera säkert vet sjukligt sugen på att addera en AP ROO till min lilla samling, tyvär så kommer det dröja men man måste ju drömma lite...

Dom som jag skulle kunna tänka mig är:

-AP ROO Diver

-AP ROO Navy (nya)

-AP ROO Rubberclad

Tror nog att Divern hamnar högt när man väl kommer till skott men det är kul att se vilken ni andra gillar...

Diver
AP+ROO+Diver+01.jpg


Rubberclad
apblackrubberclad6.jpg


Nya Navyn
Audemans-Piguet-Royal-Oak-Offshore-Chronograph-navy.jpg
 

par

Patek
2-Faktor
Gillar divern, framförallt på stållänk. Tycker tyvärr roo chronos blir så röriga.
 
  • Like
Reactions: Wii
Har lite svårt för chronos överlag, så det blir divern för mig med!
Faktiskt klämt på en rubberclad, och den var sjukt fin, men inget för mig.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Diver eller Navyn, kan inte bestämma mig. Hade personligen nog valt Diver men Navy är ganska så snygg som blå.
 

Icaras

Rolex
RO kommer nog alltid att gå före ROO för min del... Divern ser klumpig ut och de andra plottriga :blackeye:

Divern får min röst av dessa tre!
 

Sond

Patek
Föredrar RO men av dessa så blir det utan tvekan Divern. Navyn tror jag man snabbt tröttnar på. Den känns nog pigg initialt, men håller inte i längden. Men ska man flippa inom ett par månader behöver man ju inte tänka på sådant..:)
 

Apansson

Torpare
Det här är ju lite pest eller kolera för mig, men av någon av dessa så är det självklart divern som gäller. Allt annat än prick/stavindex på en royal oak är skitfult, samt att de där avhuggna siffrorna gör att den ser jävligt amatörmässigt gjord ut i urtavlan. Välj en vanlig royal oak, du kan ju köpa en 39mm om du vill ha något större, den bärs jäkligt stort.
 
Topp