• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken app använder ni för att mäta gångavvikelse?

Halle81

Omega
2-Faktor
IMG_2232.PNG
Har använt Toolwatch och mätt både min AT och PO under ett par dagar, tycker dock att tidsavvikelsen är alldeles för store för dessa urverk (8500 på ATn och 8800 på POn).
Kan det bli stor felmarginal om man använder klockorna kontinuerligt under mätningarna? Dvs ska man låta klockan ligga helt still i en fast position mellan mätningarna för att få "rätt" restvärde?
Eller vad tror ni annars om dessa resultat? Känns osannolikt att jag lyckats fått 2 klockor som är certifierad för så hårda krav som inte alls håller sig inom dem? :banghead:
Är det total avvikelse för 5 dagar eller är det vad den drar sig per dag?
Är det per dag skulle jag lämna in den för ruckning. Gjorde det med en klocka jag haft 1,5 år. Den går mkt bättre efter den varit inne.
Laddade precis ner toolwatch också. Ska bli spännande att se vad man får för avvikelse på klockorna.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Är det total avvikelse för 5 dagar eller är det vad den drar sig per dag?
Är det per dag skulle jag lämna in den för ruckning. Gjorde det med en klocka jag haft 1,5 år. Den går mkt bättre efter den varit inne.
Laddade precis ner toolwatch också. Ska bli spännande att se vad man får för avvikelse på klockorna.

Det är genomsnitt/dag, jag får ta och lämna in den isåfall! Är det vanligt att så nya klockor behöver ruckas för att hålla sig inom godkänd tidsavvikelse?:)
 

Halle81

Omega
2-Faktor
Det är genomsnitt/dag, jag får ta och lämna in den isåfall! Är det vanligt att så nya klockor behöver ruckas för att hålla sig inom godkänd tidsavvikelse?:)
När jag lämnade in min klocka så sa säljaren att dom ska gå lite före i början för att sedan sakta ner och efter ett tag gå perfekt. Sen fortsätter den att sakta ner och då är det dags för service typ.
Mätte en klocka precis som är drygt 6 månader och fick 0 sekunder i avvikelse.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Watch check .. Fullständigt tillförlitlig, skitenkel att använda, går att exportera datat. Kanonbra o gratis!
 

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
Jag kör en app som heter Watch Tracker. Tror den kostade någon Euro eller två, men den är rätt bra, och den visar den info man behöver, antigen i graf eller i tabell.
EE29CC7F-BD97-4DDB-9C27-37A1BC33245D.png
 

Homer likes watches

Panerai
2-Faktor
Jag kör denna från Frederique Constant Analytics. Köpt från Amazon för typ 65$ sen tillkom typ 300kr. Tycker att den funkar bra men skall tillägga att jag inte provat någon annan app/programvara än

PS lånat bilden från företaget på bilden.
IMG_20181126_132248.png
 
Senast ändrad:
Topp