Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Älskar binärklockor, dock inte tillräckligt bra på dem ännu för att intinuitivt veta tiden med en snabb snegling utan det blir alltid någon sekunds huvudräkningSkall man vara riktigt nördig så är det en binär klocka som gäller. Dock tror jag inte att några "kvalitetsmärken" tillverkar dom...
![]()
He, he. Jo, men det håller förhoppningvis seniliteten borta varthän det lider. Fyra bitar (timmen) är ganska enkelt. För minuter så blir det väl mer en känsla för vilken sida av halvtimmen tiden är (eventuellt inom vilken kvart) vid en snabb titt.Älskar binärklockor, dock inte tillräckligt bra på dem ännu för att intinuitivt veta tiden med en snabb snegling utan det blir alltid någon sekunds huvudräkning![]()
Träningsfråga säger jagHe, he. Jo, men det håller förhoppningvis seniliteten borta varthän det lider. Fyra bitar (timmen) är ganska enkelt. För minuter så blir det väl mer en känsla för vilken sida av halvtimmen tiden är (eventuellt inom vilken kvart) vid en snabb titt.
Hexdec har jag däremot aldrig fattat varför man använder, det är ett djävla ologiskt systemDet finns bara 10 typer av människor som förstår sig på det binära talsystemet. De som fattar, och de som inte fattar.
Själv så räknar jag numera min ålder i det hexadecimala systemet...![]()
Näe, hex är rätt smidigt för att bekriva ett bitmönster. Fyra bitar blir en hex-siffra (0-F). Det är lättare att läsa 32 bitar som 3DA7F0BC än alla 32 bitar på rad - men så är jag ju också arbetsskadadHexdec har jag däremot aldrig fattat varför man använder, det är ett djävla ologiskt system![]()
Hade en gång en casio ae 9 w. Den är vacker...Casio F-91W
Den som säger något annat vet inte vad han pratar om.
Junghans Mega 1000 kan bl.a. stoltsera med:
- Titanlänk/boett
- Safirglas
- Radiokontrollerad
- Veckonummer!
![]()
Finns även i många andra utföranden som t.ex. dessa...
![]()
Jag suktade länge efter en Mega 1000 i titan men det blev aldrig av att jag skaffade en... men grann är den, tycker jag.
Mvh...
Hade en gång en casio ae 9 w. Den är vacker...