• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken hemsida har bäst utbud av klockarmband?

Nämner cheapestnatostraps igen då jag handlat en del därifrån. Mycket är slit och släng. Nato funkar ok, perlon är inte värt och det mesta skinn är av relativt låg kvalité. Billiga och snygga grejer dock.

Annars vill jag tipsa om deras Monza racing straps. Bra bang för bucken där tycker jag!

De flesta band kommer med bandstift med snabbkoppling (? äh ni vet vad jag menar.. ;) )

Edit: Monza på min Orient.

Bilagor

• E733C510-5989-48BF-B0A4-88707C048E54.jpeg
    E733C510-5989-48BF-B0A4-88707C048E54.jpeg
    179.2 KB · Visningar: 45
  • B3D54A3E-BC09-464B-A7C1-6DE6941CCDB9.jpeg
    B3D54A3E-BC09-464B-A7C1-6DE6941CCDB9.jpeg
    186.5 KB · Visningar: 42
Har också okej erfarenhet av cheapestnatostraps. Bra priser, snabb leverans och det känns inte som att risken för att köpa grisen i säcken är lika stor som på EBay exempelvis. Dock är min erfarenhet att spännen lämnar lite mer att önska kvalitetsmässigt men man får ju vad man betalar för. Har man dock spännen man redan gillar så är det bara att köra

Letat på alla länkar i tråden men ännu inte något rakt 14mm alligatorband, åtminstone kroko eller alligatorpräglat. Alltså 14mm både vid spännet och mellan bandhornen. Någon som har något tips?

Letat på alla länkar i tråden men ännu inte något rakt 14mm alligatorband, åtminstone kroko eller alligatorpräglat. Alltså 14mm både vid spännet och mellan bandhornen. Någon som har något tips?
Kanske du ska satsa på ett custom? Finns ju väldigt många som tillverkar band till vettig peng.

Det är beställt. Det blir custom och ifrån Rochet för högst resonabla pengar. Speciellt om man jämför med original Longines.
...Coronan ska bara blåsa över så att Frankrike kan öppna igen.

Tillbaka
Topp