• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken klocka är mest rock/metal?

Smeden

Silver
Friends Of KS
Vilken klocka är mest Rock 'N' Roll / metal?

Självfallet en mångbottnad och djup fråga utan ett ensamt rätt svar. En guldpyntad Yngwie bär ju inte samma klocka som ett spikbeklätt Immortal-drägg, såklart.

Vi friskriver oss från det uppenbara i att en klocka, vilken som helst, inte är så ruskigt metal till att börja med.. (vilken äkta rocker bryr sig om att komma i tid egentligen?)

Men att inte bära någon klocka är ju som bekant otänkbart, så något måste ändå vaskas fram.

Up the irons 🤟
/Smeden

IMG_20220828_201750__01.jpg

Speedyns estetik funkar hyffsat, men 5atm och utstickande pushers klarar inte en ordentlig festival..

Mays dinka vinner mycket i poängkategorin stil, men får kanske minuspoäng för att varumärkessamarbeten (utöver instrument) inte är särskilt metal?

Inte särskilt mycket Metal i själva klockan kanske men Dan Spitz, tidigare gitarrist i Anthrax under bandets peak har sadlat om till Urmakare av den högre skolan.
B85ACA5D-9FE3-451F-9516-40E4A0690E1B.jpeg

Vilken klocka är mest Rock 'N' Roll / metal?

Självfallet en mångbottnad och djup fråga utan ett ensamt rätt svar. En guldpyntad Yngwie bär ju inte samma klocka som ett spikbeklätt Immortal-drägg, såklart.

Vi friskriver oss från det uppenbara i att en klocka, vilken som helst, inte är så ruskigt metal till att börja med.. (vilken äkta rocker bryr sig om att komma i tid egentligen?)

Men att inte bära någon klocka är ju som bekant otänkbart, så något måste ändå vaskas fram.

Up the irons 🤟
/Smeden

IMG_20220828_201750__01.jpg

Tja iochmed att de flesta verkar tycka att rock n roll handlar om att vara så dum i huvudet som möjligt så får jag väll säga att det är väl en sån däringa jättestor diesel som mest ser ut som en vägguttagstimer HAHAHA
1661759840376.png

Kul fundering som jag misstänker kan komma fram till minst lika många slutsatser som det finns subgenrer inom rock och metal - som du skriver; Rockstars och undergroundbläckmetaltroll går nog ofta igång på lite olika grejer. Men att gissa och fantisera är kul så jag testar och ser om jag kommer fram till något 🤷‍♂️

Alla tiders rockvilde Lemmy gissar jag hade dragit på sig något tyskt ww2-vintage

Power/gladmetalmusiker gissar jag kör något med ett svåruttalat namn och så många komplikationer som det bara är möjligt - evighetskalender känns som en lågoddsare. Up and comers - Citizen. Campanola

Gamla skolans sleezestjärna förutsätter jag kör tre olika rollar samtidigt, samtliga givetvis i helguld och ingen visar rätt tid eller datum.

Doom - mer eller mindre vintage fickur på kedja, båda modell jättestor.

Andravågens black metal - Casioterrorist i dåligt skick, givetvis sprucket glas

Rob Halford - oviktigt vad det är för klocka så länge den sitter på ett nitat bund som når upp till armbågen

Teaterrockers typ Ghost - mindre dressklocka i guld typ PP calatrava eller vintage Omega, beroende på grad av framgång

Jeans/muskelrockare - femsiffrig DJ

Trashmetal - ana-digi Casio om musikern är ung, Cartier om den är gammal

Punk - Rosa, djurmotiv, hittat/stulet

Kul fundering som jag misstänker kan komma fram till minst lika många slutsatser som det finns subgenrer inom rock och metal - som du skriver; Rockstars och undergroundbläckmetaltroll går nog ofta igång på lite olika grejer. Men att gissa och fantisera är kul så jag testar och ser om jag kommer fram till något 🤷‍♂️

Alla tiders rockvilde Lemmy gissar jag hade dragit på sig något tyskt ww2-vintage

Power/gladmetalmusiker gissar jag kör något med ett svåruttalat namn och så många komplikationer som det bara är möjligt - evighetskalender känns som en lågoddsare. Up and comers - Citizen. Campanola

Gamla skolans sleezestjärna förutsätter jag kör tre olika rollar samtidigt, samtliga givetvis i helguld och ingen visar rätt tid eller datum.

Doom - mer eller mindre vintage fickur på kedja, båda modell jättestor.

Andravågens black metal - Casioterrorist i dåligt skick, givetvis sprucket glas

Rob Halford - oviktigt vad det är för klocka så länge den sitter på ett nitat bund som når upp till armbågen

Teaterrockers typ Ghost - mindre dressklocka i guld typ PP calatrava eller vintage Omega, beroende på grad av framgång

Jeans/muskelrockare - femsiffrig DJ

Trashmetal - ana-digi Casio om musikern är ung, Cartier om den är gammal

Punk - Rosa, djurmotiv, hittat/stulet
Ahahaha, spot on 😁
På temat Mays variant så måste jag ju ändå posta min mod med tavla från den. Tycker själv att den blev coolare i boetten från SRPE69 och mer rock överlag men jag har full respekt om skrattgubbarna haglar in ;)
DSC_0405.jpg
Cool! Som TS sätter jag regeln att personliga bidrag uppskattas oavsett subgenre och fordrar obligatorisk gruppkram plus JD-shot

Tillbaka
Topp