• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken klocka är mest rock/metal?

De flesta här har väl redan sett dessa bilder flera gånger. Men här är Yngwie och Steven.

A2702099.jpg

Screenshot_20220829-134302.png

Det här är både udda, svulstigt och omöjligt att inte ha en åsikt om!
Silverboett och tavla av mammuttand!
76F9B3BD-9F45-4D5B-A563-97DA65DE3CF2.jpeg
Den var ju faktiskt jävligt mycket hårdrock hur man än vrider och vänder på det!

Kul fundering som jag misstänker kan komma fram till minst lika många slutsatser som det finns subgenrer inom rock och metal - som du skriver; Rockstars och undergroundbläckmetaltroll går nog ofta igång på lite olika grejer. Men att gissa och fantisera är kul så jag testar och ser om jag kommer fram till något 🤷‍♂️

Alla tiders rockvilde Lemmy gissar jag hade dragit på sig något tyskt ww2-vintage

Power/gladmetalmusiker gissar jag kör något med ett svåruttalat namn och så många komplikationer som det bara är möjligt - evighetskalender känns som en lågoddsare. Up and comers - Citizen. Campanola

Gamla skolans sleezestjärna förutsätter jag kör tre olika rollar samtidigt, samtliga givetvis i helguld och ingen visar rätt tid eller datum.

Doom - mer eller mindre vintage fickur på kedja, båda modell jättestor.

Andravågens black metal - Casioterrorist i dåligt skick, givetvis sprucket glas

Rob Halford - oviktigt vad det är för klocka så länge den sitter på ett nitat bund som når upp till armbågen

Teaterrockers typ Ghost - mindre dressklocka i guld typ PP calatrava eller vintage Omega, beroende på grad av framgång

Jeans/muskelrockare - femsiffrig DJ

Trashmetal - ana-digi Casio om musikern är ung, Cartier om den är gammal

Punk - Rosa, djurmotiv, hittat/stulet
Rackarns bra analys även om klockor förmodligen klassas som extremt töntigt i samtliga genrer. Det blir trots det en volym elva i betyg 🤘🏼

Har läst att en turnerande musiker bör ha ett Quartz ur, då det är så mycket magnetfält runt utrustningen, högtalare och grejor, sen är säkert de automatiska uren bättre idag än förr när rocken var populär (läs bra). Vad fansen i publiken bör bära låter jag vara osagt.

...hur som helst röstar jag på en casio terroristklocka.

Kunde inte bestämma mig för om det är mer hårdrock att premiera stilen och dölja klockan eller att skita i vilket och köra normal klocka. Men sen såg jag framför mig en långhårig karl böja nacken över handleden, pilla upp det lilla locket, kolla tiden och stänga det igen. Inte hårdrock... 😂
Hahaha näe det har du helt rätt i! 🤣

Om man ska analysera företräder exempelvis Steven Tyler en skola där rockstjärnor kan bära jävligt tacky klockor och komma undan med det.

Tillbaka
Topp