• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka (eller armband) kör ni vid träning?

Anfield

Panerai
Jag kör oftas med den ulimata löpar klockan, på dom få rundor jag kommer ut på .

Deepsea !

// David
 

NaLLe

Breitling
Efter att ha funderat rätt mkt på just den här frågan har jag kommit fram till att en liten casio digitalare är rätt så optimalt. Liten, lätt, flex i gummibandet och framför allt snygg ;)

Okej, snygg kanske e att ta i, men den e helt klart kunglig på sitt klassiska sätt. Så ful att den blir cool! Jag älskar den :)

image.jpg
 
Varför klocka i gymet? Det sitter väl klockor lite överallt på väggarna i de flesta gym? Jag har en tabata-timer i tfn som jag använder när jag kör intervaller, vill jag bara veta vad klockan är så finns det som sagt väggklockor.

Varför klocka på armen? Det finns väl klockor i alla mobiltelefoner?

Det håller jag med om, men i gymet? Där är jag primärt för att träna. Jag har klockan på mig ibland för att jag inte litar på värdeskåpen i repan. Ska jag ha en särskild gymklocka så tycker jag dock att den ska fylla en funktion i träningen.

Så kan du resonera om allt. Ska jag ha klocka på mig när jag kör bil ska den uppfylla en funktion i min körning. Ska jag ha klocka på mig när jag har sex ska den uppfylla en funktion i min erektion.

Jag använder min klocka i alla sammanhang, utan den känner jag mig ensam och naken, så det är väl den funktionen klockan alltid kan ha, om den prompt måste ha en funktion. Till en början är man så klart försiktig, men som Spencer eller någon annan profet härinne lyckades övertyga mig med så är klockan till för att användas. Detta gäller även när jag styrketränar. I pressövningar måste jag däremot ta bort klockan, annars blir den i vägen för handleden. Magnesium använder jag också, däremot har jag skaffat mig den flytande varianten av magnesium för att undvika allt damm.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Brukar inte ha klocka på gymmet men ibland får subben följa med om jag kör direkt efter jobbet.
 

Minuteman

Rolex
Ingen klocka i gymmet.
Lyfter varken mer eller tyngre med klocka på armen. Däremot skulle den vara i vägen :)
 

Björklund

Panerai
Vågar väl knappt säga det men när det gäller löpträning är det Nike+ GPS som gäller. Registrerar all nödvändig info.


image.jpg
 

Raz

Omega
Tjena,

Som rubriken antyder så tänkte jag höra vad folk tycker om olika träningsklockor. Vilken modell är bäst, snyggast, mest användbar osv?

Själv är jag på jag efter en klocka som passar till både träning och till kontoret utan att vara för extrem åt något håll. Alltså inte en massa onödiga funktioner som gör klockan gigantisk men ändå tillräckligt för att mäta puls, GPS, intervall och samtidigt fungera som klocka.

Tipsa gärna eller diskutera bara ämnet.

Tack på förhand!

/R
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Tjena,

Som rubriken antyder så tänkte jag höra vad folk tycker om olika träningsklockor. Vilken modell är bäst, snyggast, mest användbar osv?

Själv är jag på jag efter en klocka som passar till både träning och till kontoret utan att vara för extrem åt något håll. Alltså inte en massa onödiga funktioner som gör klockan gigantisk men ändå tillräckligt för att mäta puls, GPS, intervall och samtidigt fungera som klocka.

Tipsa gärna eller diskutera bara ämnet.

Tack på förhand!

/R
Det låter som att du är ute efter någon nyare tunnare Garmin om de finns i subtila färgkombos? Tips: Kolla recensioner på DCrainmaker, googla fram adressen. Eller kanske en apple watch, men jag har noll koll på AW.

Själv är jag nöjd med Polar och hade nog inte bytt märke om jag var på jakt efter nytt. Som beater utan gps/puls kör jag en dykare med cushionboett och silikonband, enkelt att justera i farten när handleden ändrar storlek.
 
  • Like
Reactions: Raz

Riffraff

Cartier
Aldrig klocka på gymmet!, där är jag för att bryta nya barriärer och vill inte ha nåt som skulle kännas störande + att det känns helt ologiskt bara

Själv "släpar" jag runt på mobilen då jag lyssnar på musik under passet så kan hålla koll på tiden på så vis (vilket behövs då jag nästan alltid tränar innan jobbet)
 

José

Breitling
Hur brukar ni som tränar efter jobbet utan ett stopp hemma göra? Jag vill gärna ha klockan på jobbet men inte på mig när jag gymmar.. känns sådär att lämna den i skåpet på gymmet så just nu är min lösning att inte ha klocka den dagen. En ganska tråkig lösning kan jag känna..

Så - någon som har tips på att lösa detta? Om man inte har en speciell träningsklocka Dvs.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Hur brukar ni som tränar efter jobbet utan ett stopp hemma göra? Jag vill gärna ha klockan på jobbet men inte på mig när jag gymmar.. känns sådär att lämna den i skåpet på gymmet så just nu är min lösning att inte ha klocka den dagen. En ganska tråkig lösning kan jag känna..

Så - någon som har tips på att lösa detta? Om man inte har en speciell träningsklocka Dvs.

Tja.. du kan ju skaffa en billig beater och ha den på jobbet + träningen?
G-shock är mitt tips :)
 

PNM

Panerai
Hur brukar ni som tränar efter jobbet utan ett stopp hemma göra? Jag vill gärna ha klockan på jobbet men inte på mig när jag gymmar.. känns sådär att lämna den i skåpet på gymmet så just nu är min lösning att inte ha klocka den dagen. En ganska tråkig lösning kan jag känna..

Så - någon som har tips på att lösa detta? Om man inte har en speciell träningsklocka Dvs.

En lösning är en magväska i minkpäls som du lägger klockan i.

Lite mer allvarligt så mellanlandar jag alltid hemma själv. På vissa gym har de värdeskåp i receptionen - har du kollat? Alternativt ha klockan i fickan. Eller magväska i minkpäls. Där tar fantasin slut..
 

José

Breitling
En lösning är en magväska i minkpäls som du lägger klockan i.

Lite mer allvarligt så mellanlandar jag alltid hemma själv. På vissa gym har de värdeskåp i receptionen - har du kollat? Alternativt ha klockan i fickan. Eller magväska i minkpäls. Där tar fantasin slut..
Hehe hur lockande den där magväskan i minkpäls än låter så tror jag att jag skippar just den delen..:) ska däremot kolla upp värdeskåp i receptionen! Tror mitt gym borde ha det, hoppas iaf, tack för tipset!! :)
 
  • Like
Reactions: PNM
Topp