• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken klocka för prisbild runt 50k

Panerai finns ju också ett gäng runt 50k. 111/112 tex. Finns modeller runt 42mm, men lejonparten runt 44mm.

Jag började med en IWC 3239, mycket fin klocka. Lite mindre än du skriver men bärs grymt bra. För 50k får du lätt en sån i fint skick, med pengar över.
3.jpg

Bilagor

• IMG_7682.jpg
    IMG_7682.jpg
    916.6 KB · Visningar: 2
Min rekommendation är att du surfar runt, läser på och utifrån det bestämmer dig för vilken klocka du vill ha. Som fler har sagt i denna tråd, nöj det inte med det "näst bästa" utan spara då i stället lite extra/längre och köp den du verkligen vill ha. Och jakten är ju minst halva nöjet imho.
Med det sagt så låter det som en Speedmaster passar in på de flesta av dina kriterier. Behåller värdet hyfsat också och du kan säkert sälja den ganska enkelt om du skulle ångra dig.
Slutligen - det är inte du som väljer klockan, det är klockan som väljer dig ;)

Tacksam som bara den för era informativa inlägg! :D
Man vill ju bara köpa alla klockorna i ett bräde, men detta är ju som att speca ny bil.. halva grejen är planerandet av utrustning etc och när man hämtar väl bilen, haha.

På fredag tänkte jag att det blir rundvandring hos Jarl Sandin och Bergströms Ur i Göteborg. Det är de två butiker jag känner till med denna pris kategori.
Någon som känner till fler av dessa i göteborgsområdet?

Jag har fått ihop det till 7st klockor (utan inbördes ornding) som jag dras till och nu ska jag se om det går att hitta dem så man får se och känna på dem i verkligheten.
Jag kommer dock ständigt tillbaka till Omega SPO med det oranga temat och har det nya uret från 2016 som verkar vara en bra hit :pompus:... dock tror jag den första av de två oranga är ett bättre val för mig, då den andra har rapporterats att vara hyggligt stor och hög som gör det svårt med armslutet för skjortor o.s.v. så den kommer det nog inte bli ändå.

Breitlingen med den blåa tavlan ser också väldigt fin ut. Dock behöver jag lästa på mig lite mer om den! :)

Den svarta Bond klockan (nr 5) kanske egentligen ses som lite fånigt just för Bond temat? Men jag tyckte färgkombinationen var ju riktigt bra dock, men snäppet högre pris.
Det blir ju inget engångsköp... bara en till i samlingen så nästa gång kommer det ju förmodligen bli en annan av alternativen nedan i alla fall ;)

Beslutsångesten är dock på en betydligt högre än normal nivå :p

// Omega Seamaster Planet Ocean 600M (215.32.44.21.01.001)
omega-215.32.44.21.01.001.jpg

// Omega Seamaster Planet Ocean 600M (215.32.46.51.01.001)
omega-215.32.46.51.01.001.jpg

// Omega Seamaster Diver 300M (212.30.44.50.01.002)
omega-212.30.44.50.01.002.jpg

// Omega Seamaster Diver 300M (210.30.42.20.01.001)
omega-seamaster-diver-300m-omega-co-axial-master-chronometer-42-mm-21030422001001-list.jpg

// Omega Seamaster Diver 300M (210.22.42.20.01.003)
omega-seamaster-diver-300m-omega-co-axial-master-chronometer-42-mm-21022422001004-l.md.png

// Breitling Aviator 8 (A13316101C1X2)
breitling-A13316101C1X2.jpg

// Tag Heuer Carrera (CV2A1R.FC6235)
tag-heuer-CV2A1R.FC6235.jpg

Skulle köra på tre eller fyra. Tror du kommer tröttna på det oranga efter ett tag. Fördelen med nummer 4 Divern är ju att den kan se rätt schysst ut med ett orangt gummiband.

Rolex Oyster Perpetual kan vara ett alternativ, lite över budget. Men en begagnad borde du kunna få runt 50' beroende på storlek och skick.

Läste vad du ville ha mer utförligt nu, och detta är inte ett alternativ....

Senast ändrad:
Skulle köra på tre eller fyra. Tror du kommer tröttna på det oranga efter ett tag. Fördelen med nummer 4 Divern är ju att den kan se rätt schysst ut med ett orangt gummiband.

Det var ju en idé, tänkte inte på det :)
Blev ju väldigt bra!
Hittade dock inte gummit på Omegas sida, men tyg varianten är kanske inte dum i sin kvalité och hållbarhet?

1
diverorangesvart.png

2
diverorangesvart2.png

Goddagens KS,

Har försökt hitta svar på mina funderingar i forumet, men jag behövde skapa en ny tråd ändå.

Intresset har vuxit mycket kring klockor genom åren och det är en väldigt kul hobby, men jag behöver er expertis om både märken, service, värde över tid o.s.v. vilka märken/modeller borde jag titta på för en prisbild runt 50.000:- då detta är en nivå jag inte har koll på förutom Rolex Submariner som många har, hehe.
Det finns ju så mycket att välja på hos tillverkarna Omega, Tag Heuer, Rolex, Breitling m.fl. så man blir gärna nästan förvirrad.

Är mycket för kronografer, men denna klockan måste inte vara det, men får gärna visa datum.
Storlek från 42mm och uppåt med läder, stållänk eller gummi.

Vill ni länka till någon klocka är det bara att länka på oavsett färg på tavlan, stuk o.s.v. så jag får en bättre bild även från det.
Jag har börjat luta åt Omega Seamaster Planet Ocean 600M (215.32.44.21.01.001) och det orange/svarta temat är ju väldigt snyggt.

Hoppas ni kan hjälpa mig på vägen till nästa nivå i klockvärlden :)

MVH
William
Det finns bara ett alternativ! :cool:
https://www.omegawatches.com/watches/speedmaster/moonwatch/professional/product

Tillbaka
Topp