Har tyvärr aldrig testat, men AP ser grymt bekväma ut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nya VC overseas har snabbjoustering i låset, i övrigt håller jag helt med om att det borde vara standardOm en länk saknar mikrojustering i låset är den i mina ögon skitdålig, en injengörsflopp i dagens läge. Då spelar det ingen roll att den är gjord av kreddigt dyrt fabrikat ellet ens om den är doppad i heligt vatten. Vacheron & co går därför bort helt.
Bästa länken av alla jag testat är rolex oyster med glidelock, och jag gillar inte ens oysterlänken speciellt mycket. Men jag gillar teknisk genialitet. Den har den bästa mikrojusteringen alla katergorier, den har även en rundad bekväm klyka samt halvlänkbit vilket gör att det ska mycket till att inte kunna få denna bekväm.
Breitlings länkar kan jag tillägga är inget vidare pga låsen. Både Tudor, Omega och Rolex har nu ”smart” justering av olika slag. Tyvärr inte Breitling. Det behöver de fixa omgående. De har det redan på gummilåsen, så att implentera tekniken på länkarna vore ett smart steg.
Håller med dig att låset blir långt. För långt för mig. Men att kunna micro-justera länken är svårslaget.Har ju inte provat alla länkar med den moderna oysterlänken är i mitt tycke riktigt bra, hur lätt som helst att få bra passform. Nackdelen är dock att låset blir väldigt långt.
![]()
Denna. Väger nästan ingenting och är fjädrande så den alltid är tight och fin. Oerhört bekväm och givetvis vansinnigt snygg.
![]()
Ber någon som kan göra det. Länkbitarna måste böjas upp och har man inte rätt verktyg samt skill så blir det fula veck på länkbiten även när den är stängd igen.Jag har en länk som denna som jag behöver korta ner. Hur gör jag detta?![]()
Ber någon som kan göra det. Länkbitarna måste böjas upp och har man inte rätt verktyg samt skill så blir det fula veck på länkbiten även när den är stängd igen.